شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37491
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, اقتصادی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 25 خرداد 1403 - 2:46 | 85 بازدید | ارسال توسط :
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد؛

ضرورت مشارکت جدی متخصصان و انبوه‌سازان در تولید مسکن

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران خواستار مشارکت جدی تمامی مهندسان، متخصصان، فناوران، انبوه‌سازان، صاحبان حرفه، همچنین تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای صنعت ساختمان کشور، برای دستیابی به ارتقای کیفیت ساخت، تسریع در زمان اجرا و کاهش قیمت تمام‌شده در اجرای نهضت ملی مسکن شد.
ضرورت مشارکت جدی متخصصان و انبوه‌سازان در تولید مسکن

به گزارش صدای چراغ امیدنیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با هدف بهره‌مندی مضاعف از مطالعات علمی و پژوهشی، فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان همچنین آخرین دستاوردهای دانش مهندسی عمران برای ارتقای ساخت‌وساز کشور، آیین افتتاح «چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران» با حضور محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استاندار زنجان، شهردار زنجان، رئیس دانشگاه زنجان و رئیس کنگره، تعدادی از مدیران و اعضای هـیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اساتید، پژوهشگران و متخصصان جامعه دانشگاهی و مهندسی کشور همچنین فناوران، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای حوزه ساخت‌وساز در محل مرکز همایش های بین المللی غدیر دانشگاه زنجان، برگزار شد.

محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این آیین افتتاح، ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور سید ابراهیم رئیسی و تبریک ایام فرخنده و اعیاد پیش رو در ماه پرفیض ذیحجه، از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این رویداد علمی مهم به ویژه دانشگاه زنجان قدردانی کرد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی همچنین بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجرایی موجود را در جهت ارتقای حوزه ساخت‌وساز کشور را، بسیار مهم، حیاتی و اجتناب‌ناپذیر ارزیابی کرد.

حیدری بهره‌مندی از دستاوردهای رویدادهای علمی مهندسی در کشور به‌ ویژه کنگره‌های ملی و بین‌المللی مهندسی عمران که به‌صورت مستمر و متناوب با هم‌افزایی دانش مهندسی موجود در قاطبه‌ دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود را، ظرفیت بسیار ذی‌قیمتی برای ارتقای کیفیت ساختمان‌، مسکن و ابنیه فنی در حوزه ساخت‌وساز کشور دانست.

وی با اشاره به «قانون جهش تولید» و پروژه «نهضت ملی مسکن» به‌عنوان ابر پروژه تعریف‌شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در عرصه ساخت مسکن به‌ویژه برای اقشار کمتربرخوردار جامعه، خواستار مشارکت جدی تمامی مهندسان، متخصصان، فناوران، انبوه‌سازان، صاحبان حرفه، همچنین تشکل‌های صنفی و حرفه‌ای صنعت ساختمان کشور، برای دستیابی به ارتقای کیفیت ساخت، تسریع در زمان اجرا و کاهش قیمت تمام‌شده در این ابرپروژه کم‌نظیر حوزه ساخت‌وساز کشور شد.

حیدری تاکید کرد: تبیین مقوله صنعتی‌سازی، وضعیت دانش فنی و فناوری‌های نوین ساختمانی و ابنیه فنی در کشور، مطلوب و قابل‌قبول است. حلقه گمشده در این بخش، توجه ناکافی به موضوعاتی از جمله مدیریت ساخت، مدیریت پروژه، مدیریت اطلاعات ساختمان و موارد نظایر آن است و راه برون‌رفت در این موضوع، تغییر رویکرد تصمیم‌سازان، تصمیم‌گیران، مدیران، مهندسان و دست‌اندرکاران حوزه ساخت‌وساز کشور است.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، نظر به قرارگرفتن در آستانه ابلاغ ویرایش جدید آیین‌نامه ارتقای کیفیت ساختمان‌ها در برابر زلزله (آیین‌نامه ٢٨٠٠) که توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی موجود و هم‌اندیشی با قاطبه‌ی اساتید مهندسی عمران کشور حاصل شده، از آمادگی کامل این مرکز برای استفاده از آخرین نقطه‌نظرات نافذ و پیشنهادهای فنی مهم اساتید، صاحب‌نظران و مهندسین خدوم کشور درجهت  دستیابی به ساخت‌وساز پایدار در پهنه کشور خبر داد.

در انتهای آیین افتتاح چهاردهمین کنگره ملی مهندسی عمران، تفاهم نامه علمی، پژوهشی و آموزشی فی‌مابین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه زنجان منعقد شد.

لازم به ذکر است کنگره‌های ملی و بین‌المللی مهندسی عمران به‌عنوان بزرگترین رویـداد علمی سالانـه مهندسی عمران در سطح کشور و تحت‌نظارت هیئت‌امناءِ متشکل از نمایندگان ۱۶ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور است. چهاردهمین دوره ملی آن، با مشارکت اساتید، مهندسین، متخصصین و علاقه‌مندان به حوزه ساخت‌وساز با برگزاری کارگاه‌های متنوع تخصصی طی روزهای ٢٢ و ٢٣ خردادماه سال جاری، در دانشگاه زنجان، برگزار شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.