شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37421
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 18 خرداد 1403 - 11:25 | 41 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام جواد(ع) الگوی امیدآفرینی در جامعه اسلامی است

حضرت امام جواد (ع) الگوی برتر تقوا و امید آفرینی در دستیابی به سعادت دنیا و آخرت است.
امام جواد(ع) الگوی امیدآفرینی در جامعه اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: امام جواد (ع) با سرمایه معنوی خود که از سرچشمه ولایت مطلقه و الهام ربانی نشأت گرفته بود، احکام اسلامی را گسترش و به تعلیم و ارشاد اهتمام ورزید.

به گزارش صدای چراغ امیدنیوز به نقل از مهر، وی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع) توانست افزون بر رهبری جامعه اسلامی، در حوزه نظام امامت و ولایت به تبیین احکام الهی و آموزه‌های قرآنی به عنوان وظیفه اصلی و نیز تبیین نظام ولایی در حوزه سیاسی بپردازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بیان فضائل امام جواد (ع) گفت: حضرت امام جواد (ع) علم و دانش را یکی از مهمترین عوامل پیروزی و رسیدن به کمالات معرفی می‌کرد و به انسان‌های کمال خواه و حقیقت طلب توصیه کردند که در راه رسیدن به کمال دنیوی و اخروی از این نیروی کارآمد بهره لازم را بگیرند.

امام جواد (ع) مدافع واقعی انسانیت بود

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به جوان بودن حضرت امام جواد (ع) در دوران امامت تصریح کرد: از ویژگی‌های والای امام جواد (ع) می‌توان به جوان بودن ایشان و تقوا و خویشتن داری در دوران جوانی، بذل و بخشش و انفاق و نیز پرهیزکاری و مناعت طبع اشاره کرد.

وی بر ضرورت الگوگیری از سیره زندگانی آن حضرت تاکید کرد و گفت: امام جواد (ع) همانند سایر ائمه الگوی کامل انسان مداری و نمونه بارز عبادت و بندگی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با برشمردن ویژگی‌های رفتاری و اجتماعی آن حضرت ادامه داد: امام محمد تقی (ع) در برخورد با دوست و دشمن گشاده‌رو بود و همین عامل باعث جذب مخالفان و دشمنان امام به سوی ایشان می‌شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده بیان کرد: امام نهم شیعیان (ع) در مقابل مصائب و گرفتاری‌های روزگار به شدت شکیبا و بردبار بودند. آن حضرت در مقابل حوادث سخت و پیشامدهای ناگوار، هیچ‌گاه برآشفته و مضطرب نمی‌شدند بلکه با توکل به خدای متعال به صبر و تحمّل روی می‌آوردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.