شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 28 June , 2024
امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37281
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, بین الملل تاریخ انتشار : 08 خرداد 1403 - 0:15 | 95 بازدید | ارسال توسط :

نمایش قدرت ارتباط بین‌المللی چین با «سه نوع جدید» صادرات فرهنگی

طی سال‌های اخیر، حامل‌های جدیدی که به وسیله ادبیات آنلاین، درام‌های فیلم و تلویزیون آنلاین، و بازی‌های آنلاین چینی نمایش داده می‌شوند، «سبک چینی» را در داخل و خارج از این کشور گسترش داده‌اند. آنها به عنوان «سه نوع جدید» صادرات فرهنگی چین معروف شده‌اند.
نمایش قدرت ارتباط بین‌المللی چین با «سه نوع جدید» صادرات فرهنگی

به گزارش صدای چراغ امیدنیوز، آنها انواع شکل‌های ابراز و بیان را ابداع کرده‌اند و از فرم‌های محتوایی متنوع برای نشان دادن فرهنگ چینی و روح چینی موجود در آن به دنیا بهره می‌برند.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فرهنگی و تجاری چین (شن‌جن) در کلانشهر «شن‌جن» (جنوب شرقی چین) در حال برگزاری است و شرکت‌های مرتبط با «سه نوع جدید» صادرات فرهنگی یک حضور دسته جمعی در این نمایشگاه دارند.

در غرفه «گروه ادبیات چین» یک دیوار فرهنگی سریال‌های درام محبوب مانند «شکوفه‌های شانگهای»، «سه بدن»،‌ «لذت زندگی» و غیره را به هم مرتبط کرده است. کتاب‌های فیزیکی، کارت‌های لوکس فصل دوم و سایر اقلام نمایشی به مخاطبان این امکان را می‌دهد که جذابیت IP» لذت زندگی» را بیشتر بچشند.

«لذت زندگی» نام یک مجموعه تلویزیونی اقتباس شده از یک IP ادبیات آنلاین با همین نام است. اندکی پس از تکمیل نمایش فصل اول این سریال، شرکت «دیزنی» حق پخش خارجی انحصاری فصل دوم آن را پیش خرید کرد. فصل دوم این مجموعه اکنون در حال پخش است و همچنان طرفداران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

به منظور پایدارتر و گسترده‌تر کردن «سه نوع جدید» فرهنگ در خارج از کشور،علاوه بر درک کانون معنوی، باید محتوای جدید و مبتکرانه‌تری را نیز کشف کنیم.

فنگ تائو، رئیس دپارتمان بازاریابی و روابط عمومی «گروه تنسنت» گفت: بیش از ۱۰ میلیون رمان آنلاین در پلتفرم «ادبیات» چین موجود است و بسیاری از آثار ادبی و طنز هر ساله روی پرده‌های بزرگ به نمایش در می‌آیند و مورد استقبال مخاطبان داخلی و خارجی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: ما همواره بر این تاکید داریم که «اجازه دهیم محتوا زیبایی خلق کند» و این همچنین از موهبت فناوری جدایی ناپذیر است.

به عقیده فنگ تائو، دلیل اینکه چرا «سه نوع جدید» صادرات فرهنگی طی سال‌های اخیر ظهور یافته، غیرقابل تفکیک بودن است. دلایل متعددی وجود دارد از جمله رشد تدریجی ظرفت تولید فرهنگی چین، آثار ادبی عالی که منبعی غنی از مواد اولیه را فراهم می‌کند؛ ظهور پلتفرم‌های دیجیتال که امکان می‌دهد این محتواها به شکل آثار بهتری تکامل یابند و به تمام نقاط عالم گسترش پیدا کنند.

وی تاکید کرد که توسعه صنعت فرهنگی در اروپا و ایالات متحده از استودیوهای «هالیوود» شروع شد، به تدریج به پارک‌های موضوعی مثل «یونیورسال استودیو» کشیده شد و در نهایت از محصولات جانبی انشقاق یافت. این در شرایطی است که در ژاپن، از کتاب‌های مصور آغاز شد، داستان‌های مصور گام به گام ترسیم شدند و در نهایت آن‌ها به فیلم تبدیل شد و تلویزیون آنها را به انیمیشن تبدیل کرد.

چین در مقایسه با این مسیرهای سنتی مزایای پلتفرم‌ها و پایگاه‌های دیجیتال را دارد که بی درنگ قادر به درک نیازهای کاربر و به تمرکز بر مسیرهای خلاق است که بیشتر با توسعه عمومی سازگار است.

بازی‌ها (گیم) به عنوان یک حامل رسانه‌ای مزایای فراوانی به دلیل ارتباط و تعامل آسانشان، در بیان و ابراز فرهنگی دارند. شرکت «سرگرمی تعاملی سان‌چی» که یک شرکت بجسته در حوزه بازی‌های خارجی در چین است، طی این نمایشگاه کاربرد عمیق «بازی‌ها + هوش مصنوعی» را به نمایش گذاشته است.

به گفته «چنگ لین»، نایب رئیس «گروه سرگرمی تعاملی سان‌چی»، در سال گذشته میلادی بالاترین درآمد ماهانه بازی‌های موبایلی این شرکت که در سطح دنیا توزیع می‌شود از ۲٫۳ میلیارد یوان عبور کرد و محصولات شاخص خارج از کشور مثل «پازل‌ها و بقا» و «من را فروشنده بزرگ صدا بزن» و غیره است.

وی افزود: در خصوص صادرات محصولات به خارج، تطبیق راهبردهای خارج از کشور با شرایط محلی و همکاری با CP (توسعه دهندگان بازی) برای نتایج برد-برد، کلیدهای موفقیت ما هستند.

شرکت «NetEase Games» در حال انتشار بیش از ۱۴۰ بازی مانند «چاقوها بیرون» و «هویت »V در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در سراسر دنیاست.

یکی از مسئولان NetEase Games گفت که در حال حاضر این شرکت دفاتر و استودیوهای محلی در بازارهای توزیع و تحقیق و توسعه اصلی گیم مانند آمریکا، انگلیس، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و کانادا راه اندازی کرده و چشم اندازی جهانی‌تر و توسعه هویت بین‌المللی‌ و کشف بازارهای جهانی را در نظر دارد.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.