شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 30 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37627
  پرینتخانه » خبر ویژه, فرهنگی تاریخ انتشار : 07 تیر 1403 - 13:08 | 19 بازدید | ارسال توسط :
در آیین نکوداشت صدمین زادروز آقای بازیگر مطرح شد؛

عزت الله انتظامی یک چهره ملی است

آیین نکوداشت صدمین زادروز عزت الله انتظامی با حضور هنرمندان، علاقه‌مندان و اعضای خانواده او در موزه سینمای ایران برگزار شد.
عزت الله انتظامی یک چهره ملی است

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، پژمان بازغی که اجرای برنامه را بر عهده داشت، گفت: این مراسم فرصتی است تا اهالی سینما بار دیگر دور هم جمع شوند و امیدوارم این رسم خوشایند سال‌های سال پابرجا باشد. خوب است که انسان از خود نام نیک برجای بگذارد.

وی با بیان اینکه از انتظامی اخلاق حرفه‌ای که حلقه مفقوده سینمای ایران است را آموختم، اظهار داشت: ابتدا باید سعی کنیم به مردم و همکاران خود احترام بگذاریم و این وظیفه هنرمندان است. انتظامی فردی بسیار منظم بود و بارها فیلمنامه را مطالعه می کرد و حتی پیش از حضور گروه تدارکات، وارد صحنه فیلمبرداری می‌شد و فیلمنامه را مرور کرده و ایده‌هایی را بر آن می‌نوشت.

در ادامه این مراسم، مجید اسماعیلی مدیر موزه سینما نیز در سخنانی گفت: دفتر کار  استاد انتظامی در موزه سینما واقع شده بود و همکاران قدیمی ما در موزه سینما گاهی خاطراتی از ایشان نقل می‌کنند. همواره فکر می‌کردم چه می‌شود که برخی از بازیگران موفق به محبوبیت دست پیدا نمی‌کنند. این مسئله تنها مرتبط با هنر آن‌ها نیست و همیشه از اخلاق نیکو و مهربانی و محبت استاد انتظامی نسبت به اطرافیان خود مطالبی گفته شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر عنصر اخلاق را بخشی از کار خود بدانیم، قطعا هنر ما ماندگار خواهد شد. خوشحالم که امروز این مراسم در موزه سینما برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم شکرخدا گودرزی رئیس خانه موزه استاد انتظامی نیز در سخنانی گفت: انتظامی کسی بود که توانست اولین ثبت جهانی سینمای ایران را با خود به ارمغان آورده و برتارک بلند بازیگری جهان بنشیند و این ادعا را داشته باشد که سینمای ایران، سینمای باعزتی است. این عزت و افتخار فرزندان برومندی چون مجید، شهاب و رامین دارد و افرادی همچون سروش و گلنوش ادامه دهنده این مسیر عزیز هستند.

گودرزی ادامه داد: انتظامی یک چهره ملی است و باید گرامی‌داشتی در حد جایگاه او برگزار می‌شد. به همین دلیل امسال مراسم زادروز او با مشارکت انجمن بازیگران خانه سینما، موزه سینما و خانه موزه استاد انتظامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: من در فیلم «جایی برای زندگی» با استاد انتظامی همبازی بودم و بسیار از او آموختم. او شیوه‌ای را که با خود به سینمای ایران آورد، از گروه هنر تئاتر ملی وارد این هنر کرد. جایگاهی که بازیگری باید در باور بگنجد و بازیگر نباید بازی کند و بهتر است نقش را زندگی کند. انتظامی آثار فراوان تئاتر، تله تئاتر را در کارنامه دارد و در هزاردستان نقشی را ایفا کردند که برای همیشه و تمامی نسل‌ها به یادگار باقی ماند.

در ادامه علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما نیز درباره انتظامی بیان داشت: خوشحالم در دورانی زندگی کردم که امثال آقای انتظامی، کشاورز، نصیریان مشایخی و داوود رشیدی در سینمای ایران حضور داشتند، افرادی که میراث فرهنگی ملموس و زنده کشور ما محسوب می‌شوند. انتظامی مردی بزرگ و بی‌مانند بود و صحبت‌های فراوانی درباره او مطرح است و نقش‌های او دارای رنگ آمیزی متوعی است.

دهکردی در پایان اظهار داشت: او به هر نقش اعتباری ویژه می‌بخشید و بازیگری برای او اهمیت انکار ناپذیری داشت. انتظامی در زلزله بم و آذربایجان پیش قدم بود و برای نیازمندان کمک‌های بسیاری را جمع آوری کرد. به عنوان نماینده اصناف سینمای ایران از برگزاری چنین چشن‌هایی تشکر و قدردانی می‌کنم.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.