شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 7 July , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37695
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 14 تیر 1403 - 1:16 | 21 بازدید | ارسال توسط :
به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران؛

دومین جشنواره شعر”علی، غدیر، مباهله” برگزار شد

دومین جشنواره شعر مباهله با عنوان " علی، غدیر، مباهله" با همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و با همکاری مرکز فعالیت های دینی، ستاد طرح شهید آرمان، انجمن ادبی شبنم، ستاد مباهله، شهرداری منطقه 20 و حسینیه زنجیرداران حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.
دومین جشنواره شعر”علی، غدیر، مباهله” برگزار شد

به گزارش صدای چراغ روشن، در این جشنواره که با حضور اساتید شعر ولایی و آیینی همزمان با ایام سالروز «مباهله» برگزار شد، شاعران  در خصوص نقش خانواده در تربیت دینی؛ نقش اهل بیت علیهم السلام در جریان مباهله؛مباهـله و تربیـت خانـوادگی؛ تأثیـر حضور اهل بیت علیهم السلام بر عالمان مسیحی حاضر در مباهله و همچنین شخصیت حضرت امیر علیه السلام با توجه به آیه مباهله در قالب های مختلف کلاسیک، شعر نو و سپید به ارایه اشعار خود پرداختند.

در حاشیه این مراسم دکتر سید محمد ناظم رضوی، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان مطلب که مباهله یکی از معیارهای اثبات حقانیت اهل بیت (ع) است، گفت: مهمترین درس مباهله ترسیم راه رسالت و ادامه آن با این موقعیت و جایگاه و افراد جمع شدن در آن است و این موقعیت یعنی تعیین ادامه راه دین با اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه اهمیت واقعه تاریخی مباهله  کمتر از واقعه غدیر نیست، گفت: مباهله  مظهر اطمینان، اقتدار ایمانی، تکیه بر حقانیت و آن چیزی است که همیشه به آن احتیاج داریم.

وی تصریح کرد: مباهله و غدیر دو واقعه مهم تاریخ اسلام هر دو در ماه ذی الحجه رخ داده اند اما متأسفانه به مباهله آنگونه که انتظار می‌رود توجه نشده در صورتی که این واقعه به اندازه ای عظیم  است که باید در تمام عرصه ها به ویژه مجامع جهانی گرامی داشته شود.

بنابراین گزارش، طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، اشعار منتخب در یک مجموعه گردآوری و به چاپ  خواهد رسید.

گفتنی است در پایان این مراسم از برگزیدگان با ارایه تندیس مباهله و لوح سپاس قدردانی به عمل آمد.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.