شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37308
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, سیاسی تاریخ انتشار : 11 خرداد 1403 - 10:09 | 62 بازدید | ارسال توسط :
لاریجانی پس از ثبت‌نام برای کاندیداتوری ریاست جمهوری:

با دولت مداخله‌گر راه به جایی نمی‌بریم/ در دولت من هر کاربلدی به کار گرفته می‌شود

علی لاریجانی پس از ثبت نام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در دولت مورد نظر من هر کاربلد و توانایی با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود.
با دولت مداخله‌گر راه به جایی نمی‌بریم/ در دولت من هر کاربلدی به کار گرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز علی لاریجانی صبح جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور خطاب به مردم ایران اظهار داشت: امروز شرایط معیشتی سخت است و مردم انتظار دارند حکومت راه حل درستی برای مشکلات بیابد؛

وی با تاکید بر اینکه مشکلات حل شدنی است، افزود: برخی کشورها وضعی به مراتب پیچیده‌تر از ما داشتند ولی توانستند آن را حل کنند؛ ما هم باید با تکیه بر توان داخلی از  تجارب بین‌المللی بهره بگیریم.

لاریجانی در ادامه اضافه کرد:عدالت به این معناست که هر کس به حق خود برسد و پایه این حق، حقوق فطری انسان‌ها است و دولت باید زمینه رشد آن را فراهم کند؛ در این مسیر ما به ملت قوی و دولت زمینه‌ساز نیاز داریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه زمانی برای از دست دادن نداریم، گفت: در این الگو، دولت جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای این امر ضرورت دارد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم، اذعان داشت: یکی از الزامات تحقق این امر وحدت ملی بر مبنای شعارهای اصلی انقلاب است؛ جامعه‌ ما به اندازه‌ زیادی از اختلافات آسیب دیده است. در دولت مد نظر من، هر کاربلد و توانایی با هر سلیقه سیاسی به کار گرفته می‌شود و  دولت باشگاه یک حزب و یک جناح نیست. به جای نگاه تمرکزگرا و از بالا به پایین، زمام امور مناطق ایران عزیز در اختیار نخبگان استانی قرار می‌گیرد.

داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دومین ابزار عبور از موانع را قرار گرفتن پیشرفت به عنوان مسأله اصلی در تعاملات دیپلماسی عنوان و تصریح کرد: دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله‌ اصلی تعاملات خود قرار دهد؛ راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد.

وی در ادامه افزود: امروز ایران عزیز با تمدن کهن، نقش آفرین صحنه‌ی بین‌المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهانی صرفاً بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند؛ در این میان حل مسئله‌ تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت های دیپلماسی خواهد بود.

لاریجانی ادامه داد: مبنای تعاملات چه در سطح منطقه و چه بین‌المللی به نحو غالب با تکیه بر مزیت‌های رقابتی بر محور توسعه‌ اقتصادی خواهد بود و البته بنیه‌ دفاعی قوی برای نیروهای مسلح با توجه به شرایط ایران نیز مد نظر است.

وی با تاکید بر اینکه تنها با روش علمی می‌توان مشکلات را حل کرد نه با شعار و نظرات غیر تخصصی، اظهار کرد: مبارزه با فساد و شفافیت چهارمین ابزار عبور از موانع است. لاریجانی خاطرنشان کرد: در مقوله اقتصاد علاوه بر محوریت تولید و اشتغال، مبارزه با علل فساد مهم‌تر از برخورد با معلول‌ها است؛ اگر دولت جایگزین ملت شود، شفافیت بیشتر شود و مقررات زائد تقلیل یابد زمینه‌ فساد از بین‌ می‌رود. با دولت فربه و مداخله‌گر در همه‌ امور مردم، حتماً ره به جایی نمی‌بریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام لاریجانی در پایان عنوان کرد: شهید آیت الله مطهری فرمودند حکومت‌ها ممکن است آرمان‌های متعالی داشته باشند اما اگر از اقتصاد سالم و ثروت‌زا برخوردار نباشند به هیچ یک از آنها نمی‌رسند؛ بنابراین تاکید ما در این مقطع زمانی بر توسعه‌ اقتصاد ملی، یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نجات کشور است.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.