شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37235
  پرینتخانه » اسلایدر صفحه اول, سیاسی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1403 - 7:39 | 90 بازدید | ارسال توسط :
منوچهر متکی در نشست مشترک شورای وحدت با منتخبان مجلس دوازدهم:

باید برای معیشت مردم راهکارهای مختلفی در نظر گرفت

منوچهر متکی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که قوه مقننه به مشکلات جدی مردم یا نگاه دقیقی ندارد یا به نتیجه‌ای نرسیده است.
باید برای معیشت مردم راهکارهای مختلفی در نظر گرفت

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، نشست مشترک شورای وحدت با منتخبان مجلس دوازدهم عصر روز گذشته به دعوت منوچهر متکی، نماینده منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این نشست با حضور جمع کثیری از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهادت مظلومانه رئیس جمهور وهمراهان گرانقدرشان و بحث و تبادل نظر پیرامون ایجاد تحول در مجلس برگزار شد.

دراین جلسه حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری، دکتر غضنفری و منوچهر متکی نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی درخصوص مطالبات مردمی از نمایندگان از جمله تورم، اشتغال، نقش و اهمیت نظارت مجلس، پویائی کمیسیون ها و انتخاب بهترین گزینه ها برای ریاست و ه‍یات رئیسه مجلس، بحث و تبادل نظر کردند.

متکی هدف از این نشست را مطرح شدن نقد‌ها و ملاحظات دانست و گفت: قرار است در این جلسه با یک هم‌افزایی و به دور از تبلیغات به نتیجه‌ای مشخص برسیم.

وی با اشاره به اینکه امروز حکمرانی‌ها باید خودارزیابی شوند تا عیب و نقص یا نقاط قوت مشخص شود، اظهار داست: در ارزیابی‌ها مولفه اول شاخص‌ها هستند و اینکه چه میزان از برنامه‌ها اجرا شده است. مولفه دیگر افکار عمومی و مردم هستند که یکی از نقاط اظهار نظرشان را در انتخابات با حضور یا حضور نیافتن خود نشان می‌دهند.

متکی یادآور شد: در دو انتخابات گذشته آمار مشارکت زیر ۵۰ درصد بود که موضوعی قابل مطالعه بود اما مطالعه‌ای درباره آن انجام نشد. مردم حرف خود را در انتخابات می‌گویند و ما باید آن را بشنویم و می‌توانیم انتخابات گذشته را بررسی کنیم.

منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم ما نگاه جدی و کارآمد و کارساز از مجلس ما ندارند. مجلس به مشکلات جدی مردم یا نگاه دقیقی ندارد یا به نتیجه‌ای نرسیده است. در چندین سال گذشته معیشت مردم هم با مشکلاتی مواجه بوده است و باید برای آن‌ها راهکارهای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: اینکه یک نمره منفی به یک دستگاه اجرایی از سوی نمایندگان داده می‌شود باید کاملاً بررسی شود که چرا چنین اتفاقی رخ داده است. ما باید در کارکرد کمیسیون‌ها یک بازنگری انجام دهیم تا آن بخش نظارت کار نمایندگان که ضعیف‌ترین بخش است، تقویت شود.

منتخب تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در هر حوزه اجرایی ۱۰ مورد اساسی را بررسی کنیم تا کمیسیون‌ها برای آنها تصمیم‌گیری داشته باشند. در مجلس هم باید یک تجدیدنظر در فعالیت‌ها ایجاد شود.

متکی با تاکید بر لزوم به‌کارگیری زنان در ساختار تصمیم‌گیری مجلس، گفت: تعداد بانوانی که به مجلس آمده‌اند به دلیل فقدان سیستم حزبی در کشور به اندازه جمعیت آنان در جامعه نیست اما باید از ظرفیت‌ آنها برای ریاست کمیسیون‌ها استفاده کرد.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.