شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37362
  پرینتخانه » استانها, اقتصادی تاریخ انتشار : 13 خرداد 1403 - 21:52 | 71 بازدید | ارسال توسط :

انتظار فعالان اقتصادی از مجلس، بازنگری در قوانین تاریخ گذشته است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز اصلاح و بازنگری در قوانین "مخل کسب و کار" و فاقد کارآیی را از انتظارت به حق فعالان عرصه تولید و صادرات از نمایندگان مجلس دوازدهم عنوان کرد.
انتظار فعالان اقتصادی از مجلس، بازنگری در قوانین تاریخ گذشته است

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، رضا رضایی در جمع خبرنگاران گفت: شواهد و مستندات بیانگر آن است که برخی قوانین حاکم بر اقتصاد کشور بسیار قدیمی است و در مسیر تحول در”کارآفرینی، “تولید” و “صادرات” دست انداز ایجاد کرده است و این مشکل مقدمات فرار از صنعت را رقم می زند.

وی با اشاره به نگاه راهبردی شهید گرانقدر جمهور حضرت آیت الله دکتر رئیسی در‌مانع زدایی از تولید و پیشگیری از تعطیلی کارخانه ها گفت: ضروری است نمایندگان‌ مجلس دوازدهم با تمام توان بستر را برای رونق تولید و تجارت مهیا کنند.

رضایی تصریح کرد: حمایت از “کارآفرینی”، “افزایش تولید” ، “ایجاد اشتغال فراگیر” و “حضور فعال در بازار صادرات” در گرو اصلاح قوانین تاریخ گذشته ای است که از چند دهه قبل به ارث رسیده و اکنون پاسخگوی نیازهای روز اقتصاد کشور نیست.

وی همچنین پیشنهاد کرد: مجلس دوازدهم هرماه یک بار به دالان رفت و آمد کارشناسان منتخب بخش تولید تبدیل شود تا در نشست های تخصصی راهکارهای بی اثر شدن تحریم ها و حرکت پرشتاب در رونق اقتصاد کشور مطرح و مورد بررسی همه جانبه قرار گیرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان “سال جهش تولید با مشارکت مردم” گفت: با ترغیب و تقویت حضور نیروهای کارآفرین و صاحبان سرمایه در بخش تولید، رشد *تدریجی* اقتصاد جامعه را شاهد خواهیم بود و ان شاءالله تحقق شعار سال را تجربه خواهیم کرد.

رییس خانه صمت البرز گفت: رفع انبوه مشکلات بخش تولید و رهایی از تورم و گرانی همت والای مجموعه حاکمیت در بهره گیری از نظرات و دیدگاه های منطقی اساتید علم اقتصاد و فعالان عرصه “تولید” و “تجارت” را طلب می کند.

رضایی از البرز به عنوان یک استان صنعتی مهم و پیشتاز در عرصه کارآفرینی کشور نام برد و اظهار کرد: کارآفرینان استان از مجلس انتظار دارند بیش از پیش یاریگر آنان در رفع موانع تولید باشند تا بتوانند در پویایی رونق اقتصاد استان و کشور نقش آفرینی کنند.

کارآفرینان قهرمانان پیشتاز در مقابله با تحریم ها هستند
وی در ادامه این گفتگو از کارآفرینان استان البرز و کشور به عنوان قهرمانان مقابله با تحریم ها و یاری دهنده دولت و مجلس در رونق تولید و تجارت نام برد و ضرورت رفع موانع در بستر کارآفرینی را مورد تاکید قرار داد.

رضایی تحریم ها را یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه کشورمان توصیف کرد و گفت: پیروزی در این جنگ‌ به دور از عدالت حمایت همه جانبه حاکمیت از کارآفرینی، تولید و تجارت را می طلبد.

وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمنان ضربه به اقتصاد کشورمان را نشانه گرفته اند، ضروری است دولت در نشست های تخصصی با اساتید علم اقتصاد برای رشد ارزش پول ملی چاره اندیشی کند.

رفع تحریم ها تشکیل اتاق های فکر را می طلبد
وی بهترین گزینه رفع کامل تحریم ها را در “تشکیل اتاق های فکر” با مشارکت “دولت” ، “کارشناسان بخش تولید” و “اساتید علم اقتصاد” عنوان کرد.

رییس خانه صنعت،معدن و تجارت استان البرز گفت: بهبود اقتصاد کشور نیازمند اتکاء به سیاست‌های “درون‌زا” و “برون‌گرا” در صحنه تولید است و این مهم در شرایطی تحقق می یابد که با تشکیل اتاق های فکر برای تقویت روند تولید و رشد اقتصاد برنامه های کارآمد تهیه، تدوین و عملیاتی شود.

رضایی ادامه داد: در صورت حرکت به سوی “افزایش روند تولید بیش از نیاز مصرف کشور” ، مشکل معیشت قشر کم درآمد جامعه برطرف و بستر برای تحول در تجارت و صادرات مهیا خواهد شد.

نظام بانکی تقویت بخش تولید را در دستور کار قرار دهد
وی کم توجهی بانک ها طی ماه های اخیر در ارائه تسهیلات به بخش تولید به ویژه در ارایه تسهیلات نوسازی و بازسازی صنایع را مورد *نقد* قرار داد و گفت: ضروری است نظام بانکی با تمام توان برای تقویت صنایع وارد صحنه شوند *اینک زمان نقش آفرینی سیاست های پولی و بانکی است*

رفع مشکل صادرکنندگان تغییر سیاست های کلان ارزی را می طلبد
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت البرز اظهار کرد: تفاوت فاحش بین نرخ ارز دولتی و آزاد مشکل دیگری است که همواره در مسیر واردات و صادرات خودنمایی کرده است و “موجب بروز رانت” می شود*

رضایی افزود: مشکل ایجاد زمینه های “رانت” در بازار مصرف با نابسامانی در تولید، توزیع و عرضه‌ همراه شده و گرانی، گران‌فروشی و تورم را به جامعه تحمیل کرده است و در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ همواره شاهد این مشکل بودیم.

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.