شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37477
  پرینتخانه » اجتماعی, استانها تاریخ انتشار : 25 خرداد 1403 - 1:56 | 73 بازدید | ارسال توسط :

اعلام برائت عضو شورای شهر کرج از رای خود به شهردار

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: زمان برای تحقق برنامه و قول هایی که در بودجه نهایی سال ۱۴۰۳ دیده یا داده ایم با سرعت می گذرد و ما فرصت آزمون،مجال خطا یا مهلت تذکرات مکرر و و بی اقدام را نداریم.
اعلام برائت عضو شورای شهر کرج از رای خود به شهردار

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز، جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصد و شصت و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر طی تذکری خطاب به شهردار اظهارداشت:یک سال آخر از عمر بسیار مفید،طلایی و موثر این شورا باقی مانده است، ردیف های بودجه درمرکز،مناطق،سازمان ها و پیمان های عمرانی که اجرای برخی از آنها کلان شهر کرج را به کارگاه عمرانی مبدل نموده، چالش ترافیک و اسباب زحمت شهروندان را نیز به دنبال داشته است.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه کارآمدی سال آخر آنقدر مهم،موثر و ماندگار است که هر روز آن به قدر یک دوره از مدیریت شهری می ارزد، گفت: در طول قریب به ۲۰ ماه از انتخاب شهردار مستقر،بارها و بارها به ناکارآمدی و اصلاح رویه های غلط تذکر داده ایم.
عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد:باور دارم که قانون،شرع،مصلحت و عقل به ما نهیب میزند. مماشات،منفعت طلبی،معامله با انتصابات،ذبح شایسته گزینی، زد و بند در پستوهای تو در توی شهرداری یا نفوذ عوامل پنهان این شهر پایان خوش،آثار ماندگار و عاقبت به خیری را رقم نمی زند.
چپردار تصریح کرد:من یک روز به سبب تعلل عوامل وزارت کشور در نقض صدور ابلاغ شهردار منتخب و کارآمد که شرح آن از تریبون رسمی و نطق های مثبوت در دبیرخانه این شورا و در قالب تذکر به وزیر محترم کشور به استحضار رسید با اطمینان‌ به مولفه های پاکدستی و صداقت شهردار فعلی و بابت پایان دادن به بلا تکلیفی مدیریت شهری رای داده و جبران کارآمدی را نیز در پتانسیل تعاملات قانونی و هوشمندانه با دولت،استان، منتخبان شورای اسلامی شهر و مشاورت نخبگان مجرب در بستر مدیریت شهری واقعا قابل حل می دانستم، ولیکن امروز شهردار منتخب را به استناد اطلاعات،قرائن،پتانسیل،سبقه،تعامل،تدبیر،اقدام،انتصاب،تذکر،سوال،پاسخ،عدول از مصوبات و ممیزی قانون بر باب نظارتی که به آن مکلف شده ام به هیچ وجه قابل دفاع،مورد وثوق یا اعتماد نمیدانم و با صداقت، جسارت و شرمندگی از رایی که به شما داده ام، اعلان برائت می نمایم.
وی تاکید کرد:من رای نداده‌ بودم که دست درازی به بیت المال را در احراز صلاحیت معاونین، مدیران و پیمانکاران کتمان نمایید.آقای شهردار من تا کنون حرف راست از زبان شما نشنیده ام، حضورتان عوض آنکه اسباب تعامل در استان،شهر،اعضای شورا و مدیریت شهری باشد،متاسفانه مبنای اختلاف،گزارش غلط،دروغ مکرر،ضبط صدا،نطق و شکایت بوده است.هر چند که اعضای شورا نیز موظف به رعایت قانون و تدبیر بوده ایم. بارها عرض کرده ام، فارغ از آن که در صدور آرا، لوایح و مصادیق، ممکن است مشورت اخذ نموده یا مورد مشورت واقع شویم، ولیکن وقتی به مرحله صدور یا لغو رای می رسیم،مسئولیت آثار آن را باید خودمان به عهده بگیریم.این روزهای واپسین شورای ششم می گذرد و خدمات خالصانه،گفتمان صادقانه و کارآمدی ماست که اگر واجد آن باشیم، ماندگارمان می کند.

وی خطاب به شهردار اذعان کرد:من آنچه در بضاعت، رفاقت، تدبیر،قانون،شرع و اخلاق بر عهده داشته ام در اصلاح رویه های غلط،صیانت از پاکدستی و تحقق کارآمدی طرح کرده ام،امیدوارم با رعایت مصالح ایام انتخابات و رای اکثریت شورا در موعد مقرر استیضاح شوید.یا عاقلانه بروید،تا خودتان و در ثانی شورا و مدیریت شهری از چالشهای جاری و گرفتاری های محتمل قضایی آتی خلاص شود،به هر تقدیر اگر چند صباحی بر مسند مدیریت شهری بمانید با آنکه به اندازه یک سیزدهم از این شورا، شما را به هیچ وجه لایق حتی یک دقیقه سکانداری شهرداری این کلان شهر نمی دانم.
چپردار تصریح کرد: ولیکن در مهلت این توفیق اجباری در تعهدی که به مردم سپرده ام، نهایت اهتمام خود را در انسجام شورا،مدیریت شهری،تحقق برنامه، بودجه،عمران و خدمات شهری صرف نموده و از همه پتانسیل قانون، نظارت،بضاعت و مختصر آبرویی که دارم، در برچیدن بساط دروغ،نفوذ،دست درازی و ناکارآمدی نهایت بهره را هوشمندانه خواهم برد.
رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود:آیندگان صداقت،پاکدستی و تدبیر را در سبقه و رفتار هر کدام از ما قضاوت نموده که ممیزی نظارتی،امنیتی و قضایی مزید صواب این ادعا خواهد بود.شرح نابرابری تعاملات قانونی و حقوقی شورای اسلامی شهر در مدیریت شهری با میزان نفوذ مشهود اشخاص در برخی از مناقصات،لوایح به ویژه انتصابات متاسفانه غیر قابل انکار است.

وی بیان کرد:به عنوان عضو منتخب مردم،اعلام می نمایم اگر بساط مصادیق فرا قانونی متداخل افراد ستاره دار و کوتوله های مشاور در داخل و خارج مدیریت شهری بلا اثر نگردد،افشای آن را گزارش و پیگیری خواهم کرد.شاید بد نباشد مردم فهیم ما محتمل بدانند که سریال تلویزیونی اژده های هفت سر که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می شود،بیش از آنکه فیلم پلیسی،سریال تخیلی یا قصه گذشتگان فرض شود،ممکن است سناریوی رئال جاری،مضارع تلخ اخباری، متن مافیای ثروت،حاکمیت قدرت،سیاست نفوذ در کشور و متاسفانه بلدیه های مستقر باشد.

خبرنگار: مسیحا اقتداریان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.