شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 23 June , 2024
امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37397
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 17 خرداد 1403 - 1:14 | 75 بازدید | ارسال توسط :
وال استریت ژورنال گزارش داد؛

اختلال شناختی بایدن؛ اصلی‌ترین مساله مبارزات انتخاباتی

جو بایدن ۸۱ ساله در جلسات خود «عملکرد ضعیفی» داشته و نشانه‌هایی از زوال سلامت شناختی رئیس‌جمهوری آمریکا مشهود شده است.
اختلال شناختی بایدن؛ اصلی‌ترین مساله مبارزات انتخاباتی

به گزارش صدای چراغ امیدنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی اختصاصی نوشت: «جو بایدن» ۸۱ ساله در جلسات خود «عملکرد ضعیفی» داشته و نشانه‌هایی از زوال سلامت شناختی رئیس‌جمهوری آمریکا مشهود شده است.

این روزنامه آمریکایی با بیش از ۴۵ جمهوری‌خواه و دموکرات‌هایی که یا در جلسات با جو بایدن شرکت کردند یا در مورد این نشست‌ها مطلع شدند، در طول چند ماه مصاحبه کرده و آن‌ها گفته‌اند که رئیس‌جمهور آمریکا گاهی اوقات «عملکرد ضعیفی» داشته است.

بر اساس این گزارش، در حالی که بیشتر کسانی که می‌گفتند بایدن عملکرد ضعیفی داشت جمهوری‌خواه بودند، اما برخی از دموکرات‌ها نیز گفتند که سن بالای او در چند مورد از تبادل نظر‌ها مشهود شده است.

به گفته پنج فرد آگاه، هنگامی که بایدن در ماه ژانویه (دی/بهمن) با رهبران کنگره برای مذاکره درباره توافق مالی اوکراین دیدار کرد، او گاهی چنان آرام صحبت می‌کرد که برخی از شرکت‌کنندگان برای شنیدن صدای او به سختی تلاش می‌کردند.

طبق اظهارات این افراد، رئیس‌جمهور آمریکا در نشست از یادداشت‌های خود استفاده می‌کرد و از روی آن‌ها می‌خواند تا نکات را واضح بیان کند. بایدن همچنین برای مدت طولانی مکث می‌کرد و گاهی اوقات چشمانش را برای مدتی طولانی می‌بست.

به گفته کوین مک کارتی رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا و ۲ فرد دیگر که از مذاکرات آگاه هستند، سال گذشته میلادی زمانی که بایدن در حال مذاکره با جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای افزایش سقف بدهی بود، به نظر می‌رسید که رفتار و تسلط او بر جزئیات روز به روز تغییر می‌کرد.

مک کارتی در مصاحبه‌ای با بیان اینکه بایدن برخی روز‌ها با جمهوری‌خواهان تبادلاتی آزادانه و خودجوش داشت و در برخی روز‌ها زیر لب و نامشخص صحبت می‌کرد و به نظر می‌رسید که از یادداشت‌های خود استفاده می‌کرد، گفت: زمانی که معاون رئیس‌جمهور بود با او ملاقات می‌کردم. به خانه‌اش می‌رفتم. او اکنون همان شخص [قبلی]نیست.

برخی از کسانی که با بایدن کار کرده‌اند، از جمله دموکرات‌ها و برخی که او را از زمان معاونت رئیس‌جمهور می‌شناختند، رئیس‌جمهوری را توصیف کردند که اکنون عملکردی کُندتری دارد، کسی که گاهی اوقات خوب است و گاهی بد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، سن بالای بایدن و سلامت شناختی او، به مسائل اصلی مبارزات انتخاباتی وی برای دور دوم ریاست جمهوری ایالات متحده تبدیل شده است.

جو بایدن در سن ۸۱ سالگی رکورد سالخورده‌ترین رئیس جمهوری تاریخ ایالات متحده را در اختیار دارد. او پیشتر نیز در ۷۷ سالگی به عنوان مسن‌ترین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا وارد کاخ سفید شد.

طبق نظرسنجی‌ها، رای‌دهندگان آمریکایی نگرانی سن و توان رهبری بایدن هستند. بسیاری از آن‌ها بایدن را پیرتر از آن می‌دانند که بار دیگر به عنوان رئیس‌جمهور آتی ایالات متحده انتخاب شود.

پزشک کاخ سفید اسفند ۱۴۰۲ پس از انجام آزمایش‌های سالانه بایدن اعلام کرده بود که رئیس‌جمهوری آمریکا برای ادامه مسئولیت‌هایش آماده است. این در حالی است که پزشک سابق کاخ سفید پیشتر درباره سرعت اختلال شناختی بایدن هشدار داده و اعلام کرده بود که این امر آمریکا را با خطر بزرگی مواجه کرده است.

از سوی دیگر، رابرت هور بازپرس ویژه پیشتر گفته بود که رئیس‌جمهوری آمریکا نمی‌تواند نقاط عطف مهم زندگی خود را به یاد بیاورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.