شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15233
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 13 دی 1400 - 10:07 | 575 بازدید | ارسال توسط :

کار اجباری و تجاوز جنسی در پوشش ویزای کار

ماموران آمریکایی اخیرا یک باند قاچاق انسان را در ایالت «جورجیا» کشف و خنثی کردند که با استفاده از ویزای کار کوتاه مدت «H-2A» به عنوان طعمه، کارگران خارجی را جذب ‌می‌کرد و به مزرعه داران آمریکا می‌فروخته است. این کارگران خارجی مجبور به کار در مزارع شده‌ و مزرعه‌ داران با رفتاری غیرانسانی با […]

کار اجباری و تجاوز جنسی در پوشش ویزای کار

ماموران آمریکایی اخیرا یک باند قاچاق انسان را در ایالت «جورجیا» کشف و خنثی کردند که با استفاده از ویزای کار کوتاه مدت «H-2A» به عنوان طعمه، کارگران خارجی را جذب ‌می‌کرد و به مزرعه داران آمریکا می‌فروخته است. این کارگران خارجی مجبور به کار در مزارع شده‌ و مزرعه‌ داران با رفتاری غیرانسانی با آنها برخورد کرده و حتی برخی از آنان را به قتل رسانده‌اند.

کارگران فوق عمدتاً از کشورهایی مانند مکزیک، گواتمالا و هندوراس به آمریکا فروخته شده و باند مذکور پس از وارد کردن آنها به آمریکا، گذرنامه آنها را گرفته و با زور آنها را زندانی و مجبور به کار می‌کردند.

برخی از کارگران طوری تحت فشار هستند که تحت نظارت افراد مسلح، با دست‌های خود و بدون هیچ ابزاری پیاز را از زیر زمین در می‌آورند و به ازای این کار، فقط ۲۰ سنت درآمد دریافت می‌کنند. این مهاجران بارها ربوده شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند. برخی از آنها حتی با همین روش قاچاق انسان، کارگر شده و برخی دیگر حتی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

 

 

صدور ویزای تحت عنوان «H-2A» به نام «ویزای کوتاه مدت کارگران حوزه کشاورزی» برنامه‌ای است که دولت آمریکا برای حل کمبود نیروی کار حوزه کشاورزی به اجرا گذاشته است.

این طرح با استقبال شدید مزرعه داران آمریکایی و و سازمان‌های حوزه کشاورزی روبرو شده است. آمار نشان می‌دهد دولت ایالات متحده بیش از۲۵۰ هزار ویزای «H-2A» در سال ۲۰۲۰ صادر کرده است.

طبق شرایط مورد نیاز برای ویزای «H-2A»، دارندگان ویزا فقط می‌توانند برای کارفرمایانی که آنها را وارد آمریکا کرده‌اند، کار کنند. این باعث شده کارگران خارجی که توسط باند قاچاق فوق به آمریکا وارد شده‌اند، شدیدا به مزارع کارفرمایان فعلی خود وابسته باشند. در واقع این دقیقا احیای همان نظام برده‌داری مزارع جنوب آمریکا در قبل از جنگ داخلی این کشور است.

«جیسون نیکولز» مدرس آفریقایی تبار دانشگاه مریلند در رشته آمریکاشناسی معتقد است که سوء استفاده از ویزای «H-2A» باعث شده تعداد زیادی از کارگران خارجی در مزارع آمریکایی به «برده‌های مدرن» تبدیل شوند. «تیلار ونتورا»، مفسر ویژه شبکه تلویزیونی «راشا تودی» نیز معتقد است که ویزای «H-2A» تقریباً نظام برده‌داری را دوباره قانونی کرده است.

خنده دار این است که اخیراً «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده «یادداشت حکم در خصوص تلاش‌های دولت‌های خارجی در موضوع قاچاق انسان» را امضا نموده و کشورهای دیگر را در این موضوع محکوم کرده است؛ در حالی که این خود آمریکاست که واقعاً درگیر قاچاق انسان و کار اجباری است.

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.