شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21192
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 25 مرداد 1401 - 20:47 | 96 بازدید | ارسال توسط :

چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه های روانشناسی برگزار شد

چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه های روانشناسی با موضوع ((چالش های خواب کودکان )) با محوریت :با مشکلات خواب کودکمان چه کنیم؟((ویژه والدین)) برگزار شد.

چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه های روانشناسی برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای چراغ امیدنیوز؛ در باغ کتاب، فروشگاه بوکتاب، با مدیریت اجرایی خانم فرناز عباسیان روانشناس و درمانگر کودک و نوجوان وهمزمان در فروشگاه زنجیره ای بوکتاب بندرعباس و،مشهد به صورت همزمان، با سخنرانی جناب آقای محمد جواد فرشچی روانشناس تربیتی برگزار خواهد شد .
هدف از ایجاد چنین کارگاه هایی ارتقای سلامت روانی خانواده ها است .
اهمیت خواب کودکان :
اگر کودکان در سنین مختلف و مراحل متعدد رشد، خواب کافی و با کیفیت داشته باشند (و درگیر بیماری‌ها و مشکلات خاصی هم نباشند)، هم جسم سالم‌تری خواهند داشت و هم از نظر ذهنی، روانی و احساسی با قدرت بیشتری عمل می‌کنند.
به این معنا که در طول روز سر زنده‌اند و با خلق خوب و بدون اضطراب، به یادگیری مسائل جدید و انجام کارهای روزانه علاقه و توجه نشان می‌دهند.
در صورتی‌ که نبود خواب کافی منجر به خواب‌آلودگی و احساس خستگی در روز می‌شود. ممکن است کودک بی‌جهت دچار اضطراب شود و نتواند به راحتی مطالب را به خاطر بسپارد.
خواب آشفته مشکلات جسمی و روانی متعددی به دنبال دارد و افرادی که در دوران نوزادی و سال‌های ابتدایی دوران کودکی دچار اختلال خواب باشند، ممکن است سیستم حرکتی و حتی روانی ضعیف‌تری داشته باشند.
در نتیجه در بدو شروع درس و مدرسه از همکلاسی‌هایشان ضعیف‌تر عمل می‌کنند. بنابراین والدین باید توجه داشته باشند که اگر با مشکل بی خوابی در کودکان به صورت جدی مواجه شدند، حتماً از پزشک کمک بگیرند و اختلال را درمان کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.