شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21239
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 26 مرداد 1401 - 15:42 | 86 بازدید | ارسال توسط :

پکن هفت تن از طرفداران سرسخت «استقلال تایوان» را تحریم کرد

پکن روز سه‌شنبه در واکنش به تبانی مقامات منطقه تایوان به رهبری حزب دموکرات مترقی با قانون‌گذاران ایالات متحده در به چالش کشیدن حاکمیت و تمامیت ارضی چین، هفت تن از طرفداران سرسخت «استقلال تایوان» را تحریم کرد.

پکن هفت تن از طرفداران سرسخت «استقلال تایوان» را تحریم کرد
سخنگوی دفتر تایوان کمیته مرکزی حزب کمونیست چین در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: تصمیم گرفته شد که هسیائو بی‌خیم، کو لی‌هسیونگ، تسای چی‌چانگ، کر چی‌ین‌مینگ، لین فی‌- فن، چن جیاو هوآ و وانگ تینگ یو به عنوان طرفداران جدایی طلب سرسخت «استقلال تایوان» در این لیست قرار می گیرند و اقدامات تنبیهی علیه آنها اعمال می شود.

این افراد به سو تسنگ چانگ، یو سی-کون و وو جاو شیه می پیوندند که در ماه نوامبر در لیست تحریم قرار گرفتند.

در میان افراد تحریم‌شده‌، هسیائو بی‌خیم «نماینده» جزیره تایوان در ایالات متحده دیده میشود که سفر تحریک‌آمیز نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از منطقه تایوان را در اوایل ماه میلادی جاری تبلیغ کرد. این اقدام وی به شدت با مخالفت چین روبرو و محکوم شد.

این سخنگو گفت که افراد تحریم شده و اعضای خانواده آنها از ورود به سرزمین اصلی و مناطق اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو منع خواهند شد و موسساتی که به آنها وابسته هستند از انجام همکاری با سازمان ها و افراد مربوطه در سرزمین اصلی محدود می شوند.

همچنین شرکت‌های مرتبط با آنها و حامیان مالی‌شان نیز از شرکت در فعالیت‌های سودآور در سرزمین اصلی منع می‌شوند.

این سخنگو با افزودن این که این افراد مطابق با قانون و بصورت مادام العمر پاسخگو خواهند بود، گفت که اقدامات تنبیهی دیگری نیز علیه تحریم‌شدگان اعمال خواهد شد.

همچنین تحریم هایی علیه رئیس «بنیاد دموکراسی تایوان» و دبیر کل «صندوق همکاری و توسعه بین المللی» اعمال خواهد شد. به گفته این سخنگو، ورود یو سی کان رئیس «بنیاد دموکراسی تایوان» و وو جاو شیه رئیس «صندوق توسعه و همکاری بین المللی» به سرزمین اصلی و مناطق اداری ویژه هنگ کنگ و ماکائو ممنوع خواهد بود.

این سخنگو با بیان اینکه اسامی اعلام شده جدایی طلبان تنها بخشی از یک فهرست طولانی تر است، به طرفداران سرسخت «استقلال تایوان» هشدار داد که از ادامه مسیر اشتباه خودداری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه «هیچ کس نباید عزم، اراده و توانایی ما برای دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی چین را دست کم بگیرد»، افزود: هموطنان تایوانی ما باید از ماهیت معدود طرفداران جدای طلب «استقلال تایوان» در آسیب رساندن به تایوان آگاهی کامل داشته باشند و باید بدانند منافع و رفاه آنها در چیست.

این سخنگو گفت: ما امیدواریم که هموطنان تایوانی آگاهانه از طرفدارن جدایی طلب «استقلال تایوان» فاصله بگیرند، قاطعانه در برابر اقدامات حامی «استقلال تایوان» مقاومت کرده و با آن مخالفت کنند و برای پیشبرد توسعه صلح آمیز روابط بین سرزمین اصلی و منطقه تایوان چین و روند وحدت ملی در سرزمین اصلی، دست در دست هموطنانشان بگذارند.

لوئیس دلگادو، محقق مرکز مطالعات پیشرفته ونزوئلا در زمینه توسعه و اقتصادهای نوظهور، گفت: سیاست هایی که دولت چین برای رفاه منطقه تایوان ارائه کرده است، به مبادلات اقتصادی و تجاری بین سرزمین اصلی چین و تایوان کمک زیادی می‌کند و به طور قابل توجهی توسعه اقتصادی و رفاه مردم این جزیره را ارتقا داده است.

او گفت که با وجود این، مقامات حزب دموکراتیک مترقی با نیروهای خارجی تبانی کرده‌اند و «با تکیه بر حمایت خارجی به دنبال استقلال هستند» که باعث تنش در روابط بین سرزمین اصلی چین و تایوان شده است.

وانگ شوشن، محقق موسسه مطالعات تایوان آکادمی علوم اجتماعی چین، گفت که اقدامات تنبیهی برای طرفداران سرسخت «استقلال تایوان» سیگنال واضحی را ارسال می‌کند و نشان میدهد که سرزمین اصلی چین از چه ابزارهایی برای مقابله قاطعانه و جلوگیری از فعالیت‌های تجزیه طلبانه استفاده خواهد کرد.

وانگ گفت که با اجرای این تحریم، سازمان های مرتبط با طرفداران «استقلال تایوان» در سراسر جهان بدنام خواهند شد، بنابراین سازمان ها، شرکت ها و افراد بیشتری با داشتن این نوع آگاهی از آنها جدا خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.