شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15922
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 بهمن 1400 - 13:04 | 446 بازدید | ارسال توسط :

پوشش ۱۰۰ درصدی ۱۰۰ درصد تا پایان دولت سیزدهم 

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور اعلام کرد: تا پایان دولت سیزدهم  پوشش شبکه روستایی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، علی چهل امیرانی اظهار کرد: برق‌رسانی به آبادی ها در صورت داشتن شرایط لازم مانند کسب مجوزهای لازم از منابع طبیعی و بنیاد مسکن تا پایان دولت انجام شده و […]

پوشش ۱۰۰ درصدی ۱۰۰ درصد تا پایان دولت سیزدهم 

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور اعلام کرد: تا پایان دولت سیزدهم  پوشش شبکه روستایی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، علی چهل امیرانی اظهار کرد: برق‌رسانی به آبادی ها در صورت داشتن شرایط لازم مانند کسب مجوزهای لازم از منابع طبیعی و بنیاد مسکن تا پایان دولت انجام شده و این آبادی‌ها به شبکه توزیع  متصل خواهند شد.

وی افزود: میزان دسترسی روستاییان به شبکه برق در کشور به ۹۹.۷ درصد رسیده و آن ۰.۳ درصد نیز به دلیل قرار گرفتن در مناطق سخت‌گذر یا سکونتگاه‌های عشایری فصلی است.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور ادامه داد: در حال حاضر روستاهای بالای ۱۰ خانوار همگی به شبکه برق متصل شده‌اند، با وجود تصور مردم در خصوص محرومیت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان در دسترسی به شبکه برق، این دو استان رتبه بالایی از لحاظ دسترسی به شبکه برق دارند به‌طوری که استان سیستان و بلوچستان پیش از انقلاب تنها ۳۱ روستای برق‌دار داشته، درحالی که این تعداد، اکنون با رشدی ۱۴۷ برابری در تعداد روستاهای برق‌دار کشور همراه بوده و در صدر استان‌های برخوردار از برق قرار دارد.

مجری طرح برق‌رسانی روستایی کشور درباره اقدام های انجام شده صنعت برق در برق‌دار کردن روستاها، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت چهل و سه سال، هر هفته به طور میانگین ۲۴ روستا به شبکه برق متصل شده است.

چهل امیرانی افزود: سهم مشترکان روستایی از شبکه توزیع برق کشور  ۳۱ درصد است و تعداد مشترکان روستایی برق به بیش از ۲۱ میلیون نفر رسیده که برای پوشش این تعداد مشترک ۲۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع احداث شده که این میزان شبکه معادل ۶ برابر محیط کره زمین است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب چهار هزار و ۳۶۷روستا به شبکه برق دسترسی داشتند اما با پیروزی انقلاب میزان دسترسی روستاییان با افزایش ۱۵ برابری به ۵۷ هزار و ۹۶۶ روستا رسیده که این تعداد در پایان امسال به ۵۸ هزار روستا خواهد رسید.

مجری طرح برق رسانی روستایی خاطرنشان کرد: طبق آمارهای آژانس بین المللی انرژی میانگین دسترسی روستاییان در جهان به شبکه برق ۸۵ درصد بوده که ۱۵ درصد آنها نیز محروم هستند،  طی ۴۳ ساله اخیر با پیروزی انقلاب به طور میانگین هفته‌ای به ۲۴ روستا برقرسانی شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.