شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15325
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 23 دی 1400 - 10:16 | 483 بازدید | ارسال توسط :

پالایشگاه تولید قیر قشم بهره برداری می شود

هرمزگان به عنوان جدیدترین مقصد سفر استانی رئیس جمهوری، امروز میزبان هیات دولت خواهد بود و قرار است در این سفر از چندین طرح عمرانی رونمایی و بهره‌برداری شود. یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، آغاز بهره‌برداری از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و تولید قیر قشم است که یک پروژه استراتژیک محسوب می‌شود. پالایشگاه پارس […]

پالایشگاه تولید قیر قشم بهره برداری می شود

هرمزگان به عنوان جدیدترین مقصد سفر استانی رئیس جمهوری، امروز میزبان هیات دولت خواهد بود و قرار است در این سفر از چندین طرح عمرانی رونمایی و بهره‌برداری شود.

یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، آغاز بهره‌برداری از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و تولید قیر قشم است که یک پروژه استراتژیک محسوب می‌شود.

پالایشگاه پارس بهین قشم که ۲۵ دی ماه سال ۹۹ مرحله پیش راه‌اندازی را آغاز کرده بود، پس از پایان این مرحله، در سفر آیت الله رئیسی به استان هرمزگان مورد بهره‌برداری نهایی در فاز نخست قرار می‌گیرد.

با راه‌اندازی این پالایشگاه که قرار است در دو فاز صورت گیرد، در هر فاز ۳۵ هزار بشکه قیر باکیفیت تولید خواهد شد که به دلیل نیاز منطقه به این محصول مهم، بازارهای فراوانی را برای صادرات ایجاد خواهد کرد.

این پالایشگاه نفت خام سنگین با سرمایه‌گذاری ۱۶۴ میلیون دلار و در مساحتی به وسعت ۶۴ هکتار، ساخته شده است.

همچنین مرحله نخست تأمین پیش‌نیازهای پالایشگاه تولید قیر با سرمایه‌گذاری ۷۶ میلیون دلار به بهره‌برداری رسید.

با آغاز بهره‌بردای از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین و تولید قیر قشم روزانه ۲۱ مگاوات برق، هشت هزار مترمکعب آب شیرین و ۳۸ هزار تُن بخار به‌عنوان پیش‌نیازهای تولید قیر پالایشگاه تولید می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.