شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13417
  پرینتخانه » اقتصادی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 17 مرداد 1400 - 15:52 | 586 بازدید | ارسال توسط :

وحدت مردم و حاکمیت چین در تصمیم گیریهای کلان کشور

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به سیستم متمرکز تصمیم گیری و برخورد جدی چین در مقابل قانون و بی قانونی، عنوان کرد: این سیستم متمرکز مجموع یک چهره متحد بین مردم و حکومت این کشور را نشان می دهد که بخش مهم آن به شیوه های دولت و نظارت جدی برمی گردد. به […]

وحدت مردم و حاکمیت چین در تصمیم گیریهای کلان کشور

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به سیستم متمرکز تصمیم گیری و برخورد جدی چین در مقابل قانون و بی قانونی، عنوان کرد: این سیستم متمرکز مجموع یک چهره متحد بین مردم و حکومت این کشور را نشان می دهد که بخش مهم آن به شیوه های دولت و نظارت جدی برمی گردد.
به گزارش چراغ امید، رامین مهمانپرست با اعلام اینکه چین توانسته با اتخاذ مدیریت نوین و متناسب با شرایط کشور و مردمش به نتایج بزرگ اقتصادی برسد، عنوان کرد: در ارزیابی شاخص ها، سرعت رشد این کشور را مشاهده می کنیم که به قدرت دوم اقتصادی جهان رسیده است و با همین روند به زودی به قدرت اول دنیا تبدیل خواهد شد.
سفیر سابق کشورمان در لهستان اظهار کرد: گرچه در این کشور، متمرکز تصمیم گیری می شود و همه چیز تحت کنترل است اما در بخش های اقتصادی تحرک بیشتری دیده می شود یعنی تلفیقی از نوع تمرکز دولت در تصمیم گیری سیاست گذاری ها و رفتار آزادانه در بخش خصوصی را مشاهده می کنیم.
این دیپلمات ارشد اسبق وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی در هر کشوری شرایط کاملا متفاوت دارد، خاطرنشان کرد: چین با جمعیت حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون نفر جمعیت، توانسته برنامه ریزی و مدیریت کند تا اقتصاد پویا و فعالی داشته باشد. آنها به این نتیجه رسیدند که با استفاده از این سیستم می توان بار کلان اقتصادی در بخش های مختلف تعریف کرد و البته نتیجه هم گرفتند.
به اعتقاد این دیپلمات برجسته وزارت امور خارجه؛ هنگامی که در چین غلبه بر کرونا تحت کنترل شدید قرار گرفت، شیوع کرونا باز هم ادامه پیدا کرد و باعث ایجاد محدودیت هایی شد همین امر آنها را بر آن داشت تا این بیماری را مهار کنند. نوع برخورد با مردم و مقرراتی که گذاشته شد و البته پایبندی مردم به مقررات در پایین آمدن نرخ تلفات، نقش بسیار مهمی داشت.
او با اشاره به شیوه درست چین در کنترل کرونا، عنوان کرد: در این کشور، سختگیری ها بسیار جدی بود و به هیچ وجه ملاحظه ای در کار نبود. اگر قانون رعایت نمی شد برخورد جدی صورت می گرفت، حتی حق تیر برای مقابله با کسانی که قانون را زیر پا می گذاشتند، وجود داشت. برای آنها شهروندان چینی و حتی افراد مقیم چین فرقی نداشت و مقررات بسیار سخت و جدی رعایت می شد. این یک شیوه کنترل درست کویید ۱۹ است.
سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه اضافه کرد: برخلاف چین، برخی کشورها معتقدند باید آزادتر عمل کنند تا اکثر مردم درگیر کرونا شوند و این ویروس باعث ایجاد آنتی بادی شود تا کمتر به اقتصاد ضربه بخورد و شکل طبیعی تری به وجود بیاید. گرچه بعضی کشورها توانستند با این روش کرونا را کنترل کنند اما در برخی کشورها، آمار درگیری و تلفات مردم به شدت افزایش پیدا کرده است.
مهمانپرست با بیان اینکه بخاطر وقوع یک پدیده جدید، نوع برخورد و مقابله با آن متفاوت است، اظهار کرد: ارزیابی هایی هم که صورت می گیرد متناسب با فرهنگ و رفتار مردم هر منطقه است. در بعضی از کشورهای اروپایی یا قفقاز و… شاهد هستیم با اینکه واکسن کافی در اختیارشان است از تزریق امتناع می کنند. چرا که معتقدند واکسن ممکن است بیشتر آنها را آلوده کند. بعضی هم فکر می کنند بدنشان مقاوم است و نیازی ندارند. نوع تفکر، رفتار و تصوری که بر مردم حاکم است بستگی به نوع روش حکومت ها برای کنترل کویید ۱۹ دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.