شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13151
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 30 تیر 1400 - 21:34 | 734 بازدید | ارسال توسط :

هوشمندسازی کلانشهرها و کاهش فساد اداری/ کاهش فساد ناشی از امضاهای طلایی از طریق هوشمندسازی فرآیندها

در واقع جهت جلوگیری از فساد اداری در شهرداری ها و سازمان ها و مبارزه با فساد نیازمند هوشمند سازی در کلانشهرها می باشیم. زمانیکه کلیه خدمات سازمان ها و شهرداریها الکترونیکی شود هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و فساد ناشی از امضاهای طلایی برای همیشه از شهرداریها و سازمانها […]

هوشمندسازی کلانشهرها و کاهش فساد اداری/ کاهش فساد ناشی از امضاهای طلایی از طریق هوشمندسازی فرآیندها

در واقع جهت جلوگیری از فساد اداری در شهرداری ها و سازمان ها و مبارزه با فساد نیازمند هوشمند سازی در کلانشهرها می باشیم. زمانیکه کلیه خدمات سازمان ها و شهرداریها الکترونیکی شود هیچ دخل و تصرفی در ارائه خدمات اتفاق نمی افتد و فساد ناشی از امضاهای طلایی برای همیشه از شهرداریها و سازمانها کاهش می یابد و یک بخش مهم از هوشمند سازی به شفاف سازی برمی گردد.

✍به دلیل ماهیت فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظار بر این است که‌کاربرد فناوری اطلاعات باعث افزایش شفافیت فرآیندهای اداری و تصمیم گیری شود. این باور وجود دارد که به کارگیری اینترنت و دیگر ابزارهای اطلاعاتی ، سرانجام جایگزین تصمیم های غیر شفاف و غیر دموکراتیک متصدیان امور و مدیران دولتی خواهد شد، اما اجرای کنترل فساد و کنترل امضاهای طلایی همیشه فعالیتی کاربر و اطلاعات بر بوده و به همین دلیل، مدیران به فنون و ابزار کمکی نیاز دارند تا بتوانند با اتکا به آنها فساد اداری را کنترل و کاهش دهند.فساد اداری به اقداماتی اطلاق می شود که ناشی از به کارگیری قدرت و توان سازمانهای دولتی یا وابسته به دولت برای کسب منافع مالی، فردی یا گروهی می باشد، نتایج فساد اداری به طور طبیعی مخالف مصالح و منافع آحاد مردم است . و در واقع حق مردم پایمال می گردد.فساد اداری به طور عموم رابطه با رشوه گیری توسط دستگاههای دولتی است .‌

✍در کل کشورهای دانمارک، نیوزلند ، فنلاند ، سوئد و نروژ دارای کمترین فساد اداری هستند. کشورهای سومالی ، کره شمالی و افغانستان بیشترین شاخص فساد اداری را دارا می باشند. در این میان گفته می شود که مانع اصلی فساد، شفافیت می باشد . هر چند در سال های اخیر ، واژه شفافیت بسیار متداول شده و شاید از معنای واقعی خود دور شده است. ولی یک استراتژی ضد فساد که به دنبال تقویت شفافیت مدیریت دولتی نباشد ، محکوم به شکست می باشد.

✍ فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهت کاهش امکان فساد در مدیریت دولتی می باشد که خود را در دولت الکترونیک متجلی ساخته است . از فناوری اطلاعات و ارتباطات انتظار می رود شفافیت فرآیندها و تصمیم گیری اداری را افزایش دهد . استفاده از اینترنت و سایر ابزارهای اطلاعاتی ، سرانجام جای خود را به تصمیم های غیر شفاف و سلیقه ای خواهند داد و در نتیجه ، فناوری اطلاعات را می توان بهترین شیوه مبارزه با فساد اداری در عصر حاضر عنوان کرد . در نتیجه دولت الکترونیک که بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بنیان می شود باعث شکل گیری دولتی کارآمد و اثر بخش در مصرف هزینه عمومی خواهد شد و خدمات عمومی خیلی بهتر به شهروندان ارائه خواهد داد و با دسترسی عامه به اطلاعات و پاسخگویی بیشتر دولت به شهروندان، فساد کاهش یافته و به مرور از بین رفته و رضایت عمومی افزایش خواهد یافت.

اینستاگرام
dr.zohreh.azadfallah

کانال تخصصی تلگرام

@drzohrehazadfallah

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.