شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15146
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 30 آذر 1400 - 15:36 | 528 بازدید | ارسال توسط :

همراهی مردم و دولت چین برای توسعه سرمایه داری با حفظ ایدئولوژی

  مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه چین دومین اقتصاد برتر دنیا را دارد، اعلام کرد: این کشور با این شتابی که پیش می رود در مقایسه با آمریکا که رتبه اول را دارد بعید نیست که در دهه آینده به رتبه اول اقتصاد دنیا دست پیدا کند. ابراهیم بهادرانی با اشاره […]

همراهی مردم و دولت چین برای توسعه سرمایه داری با حفظ ایدئولوژی

 

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه چین دومین اقتصاد برتر دنیا را دارد، اعلام کرد: این کشور با این شتابی که پیش می رود در مقایسه با آمریکا که رتبه اول را دارد بعید نیست که در دهه آینده به رتبه اول اقتصاد دنیا دست پیدا کند.

ابراهیم بهادرانی با اشاره به اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی درصدد هستند که مقابل رشد اقتصادی چین را بگیرند تا جایگاه اول را به دست نیاورد، اظهار کرد: آنها نمی توانند به این بهانه با چین جنگ کنند اما هر نوع تلاشی می کنند که جایگاه خود را از دست ندهند.

به گفته او؛ آمریکا در زمان ترامپ مطرح کرد که چین ۴۰۰ میلیارد دلار با آنها کسری بودجه دارد و این کشور را مجبور کرد، کالای کشاورزی بخرند. در حالی که اجبار برخلاف نظام سرمایه داری است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی چین در شرایط کرونا هم نسبت به سایر کشورها رشد داشته است، عنوان کرد: این مهم به دلیل همراهی مردم و سیاست های دولت چین بوده است که یکی از آن حاکم کردن قوانین سرمایه داری با حفظ ایدئولوژی است.

بهادرانی عنوان کرد: امروز اقتصاد جهانی دوره رکود نسبی را پشت سر می گذارند و این به خاطر خدماتی است که دولت ها ارائه می دهند زیرا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است.

او اضافه کرد: برگشت اقتصاد جهان به قبل از کرونا بستگی به نحوه عملکرد دولت ها دارد. در حال حاضر واکسیناسیون در کشورهای فقیر انجام نمی شود. کشورهای صنعتی درگیر نمونه جدید کرونا هستند و مجبور به سختگیریند اما اینکه اقتصاد جهانی لطمه خورده است شکی در آن نیست و ترمیم سریع آن غیر ممکن است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.