شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25806
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 خرداد 1402 - 16:22 | 62 بازدید | ارسال توسط :

نوآوری چین در ظهور کسب و کارهای جدید

این روزها نمایشگاه فناوری روباتیک و هوش مصنوعی ۲۰۲۳ در محل نمایشگاهی جونگ گوانگ چون  شهر پکن در حال برگزاری است. در میان غرفه‌های این نمایشگاه شلوغ که شاهد ازدحام جمعیت در ابتدای صبح است، چرخش فوق سریع اما بیصدای پروانه های یک دستگاه مولد برق که در یکی از غرفه ها تعبیه شده ، […]

نوآوری چین در ظهور کسب و کارهای جدید

این روزها نمایشگاه فناوری روباتیک و هوش مصنوعی ۲۰۲۳ در محل نمایشگاهی جونگ گوانگ چون  شهر پکن در حال برگزاری است. در میان غرفه‌های این نمایشگاه شلوغ که شاهد ازدحام جمعیت در ابتدای صبح است، چرخش فوق سریع اما بیصدای پروانه های یک دستگاه مولد برق که در یکی از غرفه ها تعبیه شده ، توجه تماشاگران مشتاق را به خود جلب کرده است.

این دستگاه با استفاده از یک موتور الکتریکی، هوای محیط را فشرده و ذخیره می کند. سپس با آزاد کردن هوای پرفشار، توربین را به حرکت درآورده و برق تولید می کند.

یکی از کاربران این دستگاه می گوید: در زمان کاهش مصرف برق، هوای محیط فشرده و ذخیره می شود ، این دستگاه گرمای تولید شده در طول فرآیند فشرده سازی را نیز جذب می کند. سپس، در زمان پیک تقاضای برق، هوای پرفشار برای تولید نیرو آزاد می شود.

کاربران دستگاه در محل این غرفه در مورد “فناوری آینده نگر” به تفصیل توضیح می دهند و بازدیدکنندگان نیز با دقت می شنوند.

این نمایشگاه مجموعه‌ای از فناوری‌های پیشرفته را به نمایش گذاشت که از راه‌حل‌های انرژی پاک تا پلت‌فرم‌های رایانش کوانتومی ابری را شامل می‌شود. این فناوری‌ها تلاش بی‌وقفه چین برای افزایش کیفی محصولات و تامین فناوری های نو مورد نیاز در قالب ایده های تجاری جدید و پرطرفدار را نشان می‌دهند.

به گفته کارل فی، استاد استراتژی در آکادمی بازرگانی نروژی  BI، کشور چین بستری پرتلاش برای نوآوری های تکنولوژیک و محیطی پررونق برای پرورش صنایع جدید، ایده ها و اشکال جدید کسب و کار است. او معتقد است که دانشمندان چینی دائما انگیزهای جدید برای توسعه چین ایجاد می کنند.

گوا شائوفنگ، مدیر بازاریابی شرکت فناوری Zhongchuguoneng در پکن گفت: ما قبلاً پروژه‌های نمایشی را درشهر  بیجی، استان گوئیجوئو و شهر جانگجیاکو استان هه بی، و سایر نمایشگاهها اجرا کرده‌ایم. با استفاده از نوآوری‌های علمی و فنی و با حمایت های دولت چین برای تحقق سیاست کاهش انتشار کربن، ما به طور مداوم سرمایه‌گذاری خود را در تحقیقات افزایش می‌دهیم. همانطور که دانش فناوری در حال پیشرفت است. فناوری ذخیره انرژی هوای فشرده در حال تبدیل شدن به یک محرک رشد قابل توجه در بخش انرژی های نوین است.

چین با حرکت به سمت مدرن‌سازی، مجموعه‌ای از موتورهای جدید را در بخش‌های هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی، انرژی‌های جدید، مواد جدید و تجهیزات پیشرفته برای پیشبرد اهداف توسعه علمی ایجاد کرده است. چین با شتاب دهی موثر در نوآوری، به طور مداوم در حال کشف مرزهای جدید است و راه را برای توسعه در بخش های جدید هموار می کند.

بر اساس آمار بدست آمده در سال ۲۰۲۲، کل هزینه های تحقیق و توسعه در کشور چین به ۳٫۰۹ تریلیون یوان (حدود ۴۳۷٫۸۳ میلیارد دلار آمریکا) رسید که نسبت به سال قبل ۱۰٫۴ درصد افزایش داشت و برای اولین بار از مرز ۳ تریلیون یوان فراتر رفت.

چن ژیائودونگ، معاون مرکز تحقیقات رقابت پذیری صنایع و شرکت های چین، زیر نظر آکادمی علوم اجتماعی چین، می گوید: “نوآوری نیروی محرکه توسعه است. چین به طور مداوم قابلیت های نوآوری فنی خود را افزایش می دهد و در نتیجه توسعه صنعتی با کیفیت بالا را فراهم می سازد.”

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.