شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13808
  پرینتخانه » خبر ویژه, فرهنگی تاریخ انتشار : 21 شهریور 1400 - 16:25 | 4918 بازدید | ارسال توسط :

 نخستین سریال مشترک ایران و ترکیه تولید می شود

سعید اردکانی- تهیه کننده از ساخت نخستین سریال مشترک ایران و ترکیه خبر داد و اعلام کرد: سریال مدنظر ما که با ترک ها توافق شده ۱۰ قسمت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود و محصول کاملا مشترک است. این تهیه کننده با بیان اینکه از نظر تایمی سریال های ترکیه ای دو ساعت یا […]

 نخستین سریال مشترک ایران و ترکیه تولید می شود

سعید اردکانی- تهیه کننده از ساخت نخستین سریال مشترک ایران و ترکیه خبر داد و اعلام کرد: سریال مدنظر ما که با ترک ها توافق شده ۱۰ قسمت ۵۵ تا ۶۰ دقیقه خواهد بود و محصول کاملا مشترک است.

این تهیه کننده با بیان اینکه از نظر تایمی سریال های ترکیه ای دو ساعت یا ۱۲۰ دقیقه هستند، اظهار کرد: ساخت سریال در بازار جهانی بین ۴۰ تا۶۰ دقیقه است به همین دلیل در زمانبندی به این توافق برای تولید رسیدیم. با این زمانبندی پیدا کردن باکس پخش در دنیا راحتتر خواهد بود و اینکه استاندارد جهانی نیز به سمت ۶۰ دقیقه می رود.

اردکانی اضافه کرد: چند پلت فرم ترکیه و بین المللی آمادگی خودشان را برای پخش این سریال اعلام کرده اند که با آنها نیز در حال مذاکره هستیم و امیدوارم با شروع تصویربرداری با آنها به توافق رسیده باشیم و اعلام رسمی را از طریق مجموعه ها انجام دهیم.

او اعلام کرد: طبق توافقات اولیه برای پخش سریال، با یکی از شبکه ها به عنوان پخش کننده وارد مذاکره شده ایم، البته از چند شبکه پیشنهاد داریم که آنها را بررسی می کنیم و به زودی اعلام خواهیم کرد.

 

( سعید اردکانی- تهیه کننده )

 

این تهیه کننده به انتخاب بازیگران ترکیه ای سریال اشاره کرد و گفت: مذاکراتی با بازیگران ترکیه شده است و سه چهار بازیگر مطرح ترکیه برای بازی در این سریال، آمادگی خود را اعلام کرده اند و تا پیش نویس قرارداد نیز رفتند. این موضوع را بعد از عقد قرارداد اعلام می کنم.

به گفته اردکانی؛ مذاکره با بازیگران ایرانی نیز در حال انجام است و مذاکره منوط بر این است که طرح کامل شود تا براساس طرح بازیگران مشخص شوند. مورات ساراچ اوغلو- کارگردان ترک و هالیت عصر- تهیه کننده ترک این سریال هستند. با کارگردان ایرانی هم در حال مذاکره هستیم که تا چند روز آینده به نتیجه می رسیم و اعلام می کنیم.

او به قصه این سریال اشاره کرد و ادامه داد: یک قصه اجتماعی با مضمون عاشقانه و کمی پلیسی که در مرحله کامل شدن طرح است و بعد از اینکه طرح کامل شد، شروع به نگارش فیلمنامه خواهیم کرد.

این تهیه کننده بیان کرد: مراحل این پروژه یک سال زمان برد چرا که باید از بین  شرکتهای فیلم ساز ترک، یک شرکت را انتخاب می کردیم که از نظر نوع تولیدات بتواند با ما کنار بیاید. پیش تولید این سریال یعنی زمانی که به قرارداد رسید و موافقت شد تا به تولید برسد تقریبا پروسه یک ساله را طی کرد. در حال حاضر کارگردان ترکیه ای مشخص شده است و چند قصه پیشنهادی داریم که در دست بررسی است تا یکی از آنها را انتخاب کنیم و وارد مرحله نگارش شویم.

 

هالیت عصر- تهیه کننده ترک

(هالیت عصر- تهیه کننده ترک )

 

اردکانی با اشاره به اینکه تقریبا در ابتدای راه هستیم، اظهار کرد: مسیر اصلی توافق دو جانبه است به این صورت که ۵۰ درصد در خاک ایران و ۵۰ درصد در خاک ترکیه انجام گیرد. تمام عوامل این کار به صورت مشترک انتخاب خواهد شد. این سریال نخستین کار مشترک است طبیعتا سختی خاص خودش را دارد و مراحل سختی حتی در گرفتن مجوزها و اتفاقات بعدی در پیش روی ما  قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه همکاری ایران و ترکیه در این راستا می تواند اتفاقات خوبی برای هر دو طرف رقم بزند، اظهار کرد: ترک ها از نظر سریال سازی از ما جلوتر هستند و بازیگران شان چهره های جهانی و سریالهای شان در بیشتر شبکه ها در حال پخش است. البته بازیگرهای ما نیز در جشنواره های مختلف بسیاری جوایز بزرگی بدست آورده اند و بعضی از آنها در فیلم ها و سریال‌های بین المللی در حال بازی هستند.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه سریال فوق می تواند شاهراه ورود بازیگران ما در سریال های بین‌المللی باشد، عنوان کرد: این سریال می تواند از لحاظ محتوایی، ساختاری و بازی معرف بازیگران ما در عرصه ساخت سریال ها در سطح جهانی باشد چرا که بسیاری از تولیدات ترکیه در کشورهای دیگر نیز پخش می شود و معمولا مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

اردکانی به انگیزه خود بعد از ۱۰ سال برگشت به ساخت فیلم و سریال، اشاره کرد و ادامه داد: صنعت سریال سازی ما فضا، پتانسیل و امکان این را دارد تا بتواند وارد عرصه جهانی شود و حرفی برای گفتن داشته باشد. وقتش رسیده است که در زمینه سریال سازی وارد بازار جهانی شویم چون پتانسیل، کارگردان ها و نویسنده های بسیار خوبی داریم.

او با بیان اینکه هر چند کمی دیر اقدام کرده ایم اما بالاخره باید این اتفاق رقم بخورد، خاطرنشان کرد: انگیزه ای که باعث بازگشت من به تولید فیلم و سریال شد تولید اولین سریال مشترک بود و دوست دارم به گونه ای رخ دهد که سریال های ما در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد و همانند سینما که در این عرصه دارای کرسی هستیم در ساخت سریال نیز اسم و رسمی در دنیا پیدا کنیم.

این تهیه کننده با تاکید بر اینکه سریال فوق قطعا باید این پتانسیل را داشته باشد، اظهار کرد: امیدوارم شاهد تولیدات بهتر با محتواهای بهتری باشیم، نباید ساخت سریال را فقط برای خودمان ببینیم و باید با کشورهای دیگر نیز همراه شویم. آنهایی که با فرهنگ ما نزدیکترند به طور قطع مخاطبان همراه ما خواهند بود و می توانیم امکانات و زیبایی های ایران را به تصویر بکشیم و در کل دنیا به نمایش بگذاریم.

 

مورات ساراچ اوغلو- کارگردان ترک

(مورات ساراچ اوغلو- کارگردان ترک )

 

اردکانی تاکید کرد: با حضورمان در تک تک شبکه ها می توانیم جایگاهی در بین مخاطبین جهان باز کنیم. این امکان و مسیر باز شده است و می تواند سالهای سال ادامه پیدا کند و روز به روز به صنعت سریال سازی ما رونق دهد.

او با اشاره به اینکه در سریال سازی تاکنون چنین اقدامی انجام نشده است، عنوان کرد: این سریال می تواند پرچم دار ایران باشد یک حمایت خوب می تواند راه را برای دیگران باز کند که در این صورت ما نیز بیشتر به قصه هایمان توجه می کنیم و قصه هایی می سازیم که تمام مردم دنیا از آن استفاده کنند.

این تهیه کننده اضافه کرد: شاید این اتفاق بیافتد که بتوانیم محصولات مشترک با شبکه های اروپایی را شروع کنیم. زمانی که با ترکیه مذاکره داشتیم، پیشنهاداتی رسید که در حال بررسی آنها هستیم که فکر می کنم با همکاری با ترکیه می توانیم به بقیه بازارهای جهانی و تولید مشترک دیگر فکر کنیم و این به زودی برای صنعت سریال سازی ما اتفاق خواهد افتاد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.