شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 14115
  پرینتخانه » بین الملل, خبر ویژه تاریخ انتشار : 07 مهر 1400 - 14:56 | 631 بازدید | ارسال توسط :

مردم چین کنار حاکمیت کشورشان هستند

      یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر انسجام ملی چین، اعلام کرد: در جامعه این کشور درصد بالایی از مردم با سیاست های حاکمیتی همراه و هماهنگ هستند. امیرهوشنگ بیرشک با اشاره به اینکه رونق اقتصادی دو مولفه دارد، اعلام کرد: یکی از این دو مولفه مردم و دیگری حاکمیت است. دستورالعمل ها […]

مردم چین کنار حاکمیت کشورشان هستند

 

 

 

یک کارشناس اقتصادی با تاکید بر انسجام ملی چین، اعلام کرد: در جامعه این کشور درصد بالایی از مردم با سیاست های حاکمیتی همراه و هماهنگ هستند.

امیرهوشنگ بیرشک با اشاره به اینکه رونق اقتصادی دو مولفه دارد، اعلام کرد: یکی از این دو مولفه مردم و دیگری حاکمیت است. دستورالعمل ها و سیاست هایی که دولت انجام می دهد و مردم نیز می پذیرند. اینگونه که مشخص و نمایان است مردم چین در کنار دولت هستند و هر کاری برای کشورشان انجام می دهند.

به اعتقاد او؛ در هر کشوری که دولت و مردم با هم همراه باشند سیاستی به وجود می آید که  که فرایندی مثبت دارد و می تواند هر طرحی را به موفقیت برساند.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: به طور قطع مردم چین برای غلبه بر کرونا از دستورالعمل های حاکمیت خود پیروی و حمایت کردند. به همین دلیل است که این کشور با توجه به آمار هایی که اعلام می کند توانسته است نتیجه مثبتی در این زمینه بگیرد و این ویروس را کنترل و تا حد زیادی مهار کند.

بیرشک به افزایش مصرف مواد غذایی از زمان پیدایش کرونا در سطح جهان اشاره کرد و ادامه داد: در چند سال اخیر که با این مشکل روبرو شدیم استفاده از مواد غذایی افزایش چشمگیری در تمام دنیا داشت و قیمت تمام شده تولید هر مواد غذایی نیز سیر صعودی پیدا کرد. زیرا تولیدات کارخانه های صنایع غذایی برخی کشورها به دلیل مبتلا شدن کارگران به بیماری کرونا کاهش پیدا کرد. همچنین حمل و نقل نیز تحت تاثیر قرارگرفت چرا که هر کشتی باید ۱۴ روز را در قرنطینه به سر می برد.

او با تاکید بر اینکه در این برهه فروش غذاهای کنسروی افزایش چشمگیری داشت، خاطرنشان کرد: هنگامی که قرنطینه شروع شد، انبارهای مواد غذایی خانگی نیز صورت گرفت و مردم در دنیا مواد را انبار کردند. تولید مواد غذایی، از محدود صنایعی بود که در دوران کرونا از رونق نیافتاد.

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت چین در دوران کرونا با ارائه سوبسیدهای ویژه به صنایع غذایی کنسروی موفق شد در تامین غذای مورد نیاز کشور موفق عمل کرده و حتی در این زمینه ارزش افزوده نیز ایجاد کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.