شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16310
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 25 اسفند 1400 - 12:31 | 503 بازدید | ارسال توسط :

طرح گلماند الگوی نوین کاهش پسماند در مناطق است

دومین غرفه گلماند در شمال تهران با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و ایجاد انگیزه برای مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند خشک از مبدأ، در بوستان احمد لو افتتاح شد. به گزارش چراغ امید به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه در مراسم افتتاح غرفه گلماند در […]

طرح گلماند الگوی نوین کاهش پسماند در مناطق است

دومین غرفه گلماند در شمال تهران با هدف ترویج و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی و ایجاد انگیزه برای مشارکت شهروندان در تفکیک پسماند خشک از مبدأ، در بوستان احمد لو افتتاح شد.

به گزارش چراغ امید به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، حمید رضا حاجوی شهردار این منطقه در مراسم افتتاح غرفه گلماند در بوستان احمد لو که با حضور افشین خدامی معاون خدمات شهری ومحیط زیست این منطقه، محسن ابراهیمی ناظر سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، محمد چراغعلی مدیر پسماند منطقه یک، شهرداران نواحی و… در بوستان احمد لو افتتاح شد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: این طرح در غرفه گلماند سه شنبه بازار شهرک نفت نیزاجرا و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت که بر همین اساس دومین غرفه آن نیز در منطقه یک افتتاح شد تا شهروندان در ازای تحویل پسماند، گلدان های گل هدیه بگیرند و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

حاجوی با اشاره به آموزش های طرح کاپ و تفکیک پسماند در محلات تصریح کرد: اداره مدیریت پسماند این منطقه بیش از ۱۱ هزار جلسه آموزش طرح کاپ را با آموزش به ۴۹ هزار نفردر ادارات تابعه و غیر تابعه، مجتمع های مسکونی و تجاری شمال تهران توسط آموزشگران انجام داده است و به دنبال آن نظارت و جمع آوری به موقع پسماند ها در سطح محدوده به صورت روزانه انجام می شود.

وی افزود: در قالب طرح شنبه های بدون پسماند نیز از ابتدای سال جاری تا کنون به مقدار بیش از ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن ازغرفه ها و بیش از ۱۶۲ هزار تن پسماند خشک از سوله های بازیافت منطقه جمع آوری شده است.

گفتنی است شهروندان می توانند در غرفه های گلماند در ازای تحویل انواع پسماند خشک از جمله کاغذ، مقوا، کارتن، پلاستیک، آهن آلات و… گلدان های تزیینی و آپارتمانی تحویل بگیرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.