شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21158
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 مرداد 1401 - 15:26 | 94 بازدید | ارسال توسط :

صنعت خودروهای خودران چین وارد مسیر تندروی تجاری می‌شود

چین به لطف سیاست های حمایتی و نوآوری‌های مستمر در زمینه فناوری، گام‌های ثابتی در زمینه خودروهای خودران برداشته است، بطوری که از اجرای آزمایشی در مناطق نیمه بسته تا راه‌اندازی آن در فضاهای باز، پتانسیل بازار این فناوری همچنان در این کشور در حال رشد است.

صنعت خودروهای خودران چین وارد مسیر تندروی تجاری می‌شود
شرکت بایدو به عنوان یک غول فناوری چینی، تنها شرکتی است که مجوز ارائه خدمات روبوتاکسی بدون راننده را در جاده های باز در ووهان و چونگ‌چینگ دریافت کرده است. این سرویس در پلت فرم رانندگی خودران بایدو آپولو گو ارائه می شود.

شو بائوچیانگ، مدیر کل بخش خودروهای رانندگی خودران بایدو، گفت: «ما اقدامات متعددی را برای اطمینان از ایمنی مسافران اتخاذ کرده‌ایم، مانند هوشمند سازی وسیله نقلیه، نظارت بر افزونگی و رانندگی موازی.»

آپولو گو خدمات رانندگی خودران را قبل از راه اندازی در ووهان و چونگ‌چینگ در شهرهایی مانند پکن، شانگهای، گوانگ جوئو و شن جن با بیش از ۱ میلیون سفارش و مجموع مسافت پیموده شده آزمایشی بیش از ۳۲ میلیون کیلومتر ارائه کرده بود.

بسیاری از شرکت‌های خودروهای خودران در چین مانند بایدو تلاش کرده‌اند تا این فناوری را پیش ببرند و تجاری‌سازی آن را تسریع بخشند.

شرکت وی‌راید که دفتر مرکزی آن در شهر جنوبی گوانگ جوئوی چین قرار دارد، در استفاده از خودروهای خودران در حمل و نقل هوشمند، حمل و نقل و سرویس بهداشتی تخصص دارد. وسیله نقلیه بهداشتی بدون راننده آن، روبوسوئیپر است که از ماه می در جاده‌های باز در منطقه نانشا گوانگ جوئو آزمایش شده است.

دیپ‌روت دات اِی‌آی که در شنجن مستقر است قصد دارد تا هزینه خودروهای خودران خود را کم تر کند. به گفته جو گوانگ، موسس دیپ‌روت دات اِی‌آی، این شرکت هزینه سولوشن سطح ۴ خودروهای خودران خود را به کمتر از ده هزار دلار کاهش داده و آن را در ناوگان روبوتاکسی و کامیون های متوسط خود به کار برده است.

جوئو گفت: «این فناوری در بین خودروسازان به خوبی مورد استقبال قرار گرفته است، و ما در حال همکاری نزدیک با آنها هستیم تا سیستم خود را در خودروهای مصرفی ادغام کنیم تا دستیابی خودروهای سطح ۴ مقرون به صرفه هر چه زودتر به واقعیت تبدیل شوند.»

دولت چین حمایت سیاسی قابل توجهی را برای توسعه خودروهای خودران ارائه کرده است.

در فوریه ۲۰۲۰، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی و سایر ادارات دولتی چین به طور مشترک دستورالعملی را برای ترویج نوآوری و توسعه وسایل نقلیه هوشمند صادر کردند.

مقامات چند شهر بزرگ چین بعداً از این کار پیروی کردند.

استان گوانگ دونگ به عنوان پیشگام اصلاحات و گشایش در چین، مدت‌هاست که مروج مشتاق ایده‌های کارآفرینانه و نوآورانه بوده است. در سال ۲۰۱۹، مرکز استان گوانگ جوئو در صدور مجوز تست جاده برای رانندگی خودران پیشتاز این کشور شد. اکنون مسافت پیموده شده خودران شهر به ۲٫۵۵ میلیون کیلومتر رسیده است.

به گفته جوئو، سیاستگذاران محیط مساعدی را برای آزمایش‌های جاده‌ای و عملیات‌های عمومی ایجاد کرده‌اند و زیرساختی برای جمع‌آوری مسافت پیموده شده و جمع آوری اطلاعات مربوط به خطای سیستم برای اعتبارسنجی و بهبود مستمر الگوریتم‌های سطح ۴ ایجاد کرده‌اند.

علاوه بر سیاست‌های حمایتی، شرایط ترافیکی پیچیده در چین همچنین فرصت‌هایی را برای شرکت‌های رانندگی مستقل برای بهبود فناوری‌های و بهینه‌سازی محصولات و خدمات خود به ارمغان می‌آورد.

برای شرکت خودروهای خودران چینی پونی دات اِی‌آی، سیستم‌های این شرکت باید با عناصر مختلف در جاده‌های گوانگ جوئو مانند اسکوترهای برقی، دوچرخه‌ها و پیک‌ها کنار بیایند تا از عملکرد ایمن وسایل نقلیه هوشمند خود مطمئن شوند.

مو لویی، معاون پونی دات اِی‌آی گفت: «سناریوهای پیچیده می‌توانند داده‌های ارزشمندتری ایجاد کنند و ارتقای فناوری ما کمک کند.»

صنعت پررونق تولید خودرو در چین همچنین پایه محکمی برای توسعه خودروهای خودران فراهم می کند. گوانگ جوئو به عنوان یک پایگاه تولید اولیه خودرو در چین، ۲٫۹۵ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۰ تولید کرد.

بسیاری از شرکت های خودروهای خودران در این شهر مستقر شده اند. گردآوری خطوط تولید، تامین‌کنندگان قطعات و استارت‌آپ‌ها به این شرکت‌ها کمک کرده است تا قطعات پیشرفته را در گو تهیه کنند.

شرکت‌های چینی در تلاش هستند تا دامنه و مقیاس آزمایش‌ها و عملیات جاده‌ای را به طور منظم گسترش دهند تا خدمات رانندگی کاملاً مستقلی ارائه دهند. آنها همچنین می خواهند با فناوری های پیشرفته خود را با سناریوهای پیچیده وفق دهند.

به عنوان مثال، پونی دات اِی‌آی از سیستم چند سنسوری خود که شامل رادار لیزری، رادار موج میلی متری و دوربینی با کیفیت بالا برای اطمینان از نظارت اضافی برای ایمنی است، بهره می برد.

مو گفت: «تاکنون وسایل نقلیه خودران ما هیچ حادثه رانندگی فعالی را در ۱۳ میلیون کیلومتر مسیر جاده باز ثبت نکرده اند.»

بسیاری از شرکت‌های سازنده خودروهای خودران در چین، ساخت یک زنجیره صنعتی را با شرکای بالادستی و پایین دستی خود ترویج می‌کنند تا تولید انبوه را تسریع کنند.

هدف آنها همچنین بهبود تدریجی نرخ مشارکت در ترافیک وسایل نقلیه خودران و درک و پذیرش عمومی است و همچنین کمک می کند خودروهای خودران نقش بیشتری در سناریوهای مختلف ایفا کند.

پونی دات اِی‌آی همکاری استراتژیکی با آن تایم ایجاد کرده که یک پلتفرم مسافرتی تحت گروه خودروی گوانگ جوئو است، تا رباتاکسی‌های بیشتری را در خیابان ها مستقر کند و به تدریج اعتماد مردم به خودروهای خودران را بهبود بخشد.

شرکتهای دیپ‌روت دات اِی‌ای ودیپون لوجستیکز به منظور تجهیز کامیون ها به فناوری رانندگی خودکار سطح ۴ با یکدیگر همکاری کرده اند تا ظرفیت و کارایی آنها را بهبود بخشد.

جوئو گفت: «توسعه وسایل نقلیه متصل هوشمند در سطح ملی و محلی به شدت تشویق می شود. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که شهرهای بیشتری راه های عمومی را برای شرکت های سازنده خودروهای خودران باز کنند تا وسایل نقلیه خود را آزمایش و راه اندازی کنند.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.