شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 11610
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 بهمن 1399 - 11:55 | 1792 بازدید | ارسال توسط :

سرعت اینترنت ایران و جهان

در سپتامبر سال گذشته متوسط سرعت دانلود با اینترنت پرسرعت ثابت در جهان برابر ۸۵.۷۳ مگابیت بر ثانیه بوده است. متوسط سرعت دانلود با اینترنت موبایل در همین زمان نیز برابر ۳۵.۹۶ مگابیت بر ثانیه بوده است. در میان ۲۱۱ کشور جهان، ایران رتبه صد و هفدهم را از نظر سرعت اینترنت دارد و بعد […]

سرعت اینترنت ایران و جهان

در سپتامبر سال گذشته متوسط سرعت دانلود با اینترنت پرسرعت ثابت در جهان برابر ۸۵.۷۳ مگابیت بر ثانیه بوده است. متوسط سرعت دانلود با اینترنت موبایل در همین زمان نیز برابر ۳۵.۹۶ مگابیت بر ثانیه بوده است.

در میان ۲۱۱ کشور جهان، ایران رتبه صد و هفدهم را از نظر سرعت اینترنت دارد و بعد از بولیوی و قبل از فیجی قرار گرفته است. با این حال ایران در فهرست ۱۰ کشور ارائه‌دهنده ارزان‌ترین خدمات اینترنت در جهان قرار دارد.

سنگاپور با سرعت دانلود ۲۲۶.۶ مگابیت بر ثانیه، سریع‌ترین اینترنت دنیا را در اختیار دارد. بعد از آن هنگ‌کنگ و رومانی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. جالب آنکه کاربران آمریکایی به دهمین اینترنت پر‌سرعت ثابت جهان دسترسی دارند.

در زمینه اینترنت موبایل اما وضعیت متفاوت است. بیشترین سرعت دانلود با اینترنت موبایل با ۱۲۱ مگابیت‌بر‌ثانیه به کره‌جنوبی اختصاص دارد. بعد از آن چین و امارات‌متحده‌عربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

سرعت اینترنت در ایران حتی در مقایسه با کشورهای همسایه خود هم تعریفی ندارد. از میان پانزده کشوری که مرزهای مشترک با ایران دارند، ایران سیزدهمین اینترنت پرسرعت را در اختیار دارد و این قطعا نمی‌تواند برای کاربران راضی‌کننده باشد.

 

منبع خبر: industromy@

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.