شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16077
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 اسفند 1400 - 10:21 | 561 بازدید | ارسال توسط :

زندانی های آمریکا، ایده آل ترین نیروی کار سرمایه داران

آیا زندان هم می تواند خصوصی باشد؟ بله. در آمریکا این گونه است. بیش از ۲۰۰ زندان خصوصی در ایالات متحده وجود دارد. آمار نشان می دهد تا سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۱۵ هزار زندانی در این زندان ها نگه داری می شدند. وقتی بهره‌برداری زندان‌ تبدیل به یک تجارت می‌شود، سودآوری نیز بزرگ ترین نیروی […]

زندانی های آمریکا، ایده آل ترین نیروی کار سرمایه داران

آیا زندان هم می تواند خصوصی باشد؟ بله. در آمریکا این گونه است. بیش از ۲۰۰ زندان خصوصی در ایالات متحده وجود دارد. آمار نشان می دهد تا سال ۲۰۱۹ میلادی ۱۱۵ هزار زندانی در این زندان ها نگه داری می شدند.
وقتی بهره‌برداری زندان‌ تبدیل به یک تجارت می‌شود، سودآوری نیز بزرگ ترین نیروی محرکه مالک زندان خواهد شد. به این منظور، علاوه بر کسب یارانه سرانه بابت پذیرش زندانی ها، مالکان زندان های خصوصی آمریکا هم به فکر راه های دیگر برای سودآوری افتاده اند.
یکی از این راه ها، تبدیل زندانی ها به نیروی کار است. زندانیان در این زندان‌ها مجبور به کار کردن هستند و این باعث می‌شود این زندان‌ها بیشتر به کارخانه شباهت داشته باشند. البته تنها تفاوت آنها با کارخانه واقعی این است که هیچ سازمانی حافظ منافع آن ها نیست و و زندان نیز نیازی به پرداخت بیمه تامین اجتماعی برای زندانیان کارگر ندارد.
این هم باعث شده است زندان‌های خصوصی به منبع ایده‌آلی برای عرضه نیروی کار تبدیل شوند. بنابراین، بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها و افزایش سود حتی کارکنان خود را اخراج کرده و با این زندان‌ها قرارداد کار امضا کرده‌اند.
این رویه نیز فساد قضایی به دنبال داشته است. برخی از قضات عمدا برای جرایم حکم سنگین‌تری صادر می‌کردند تا نیروی کار ارزان بیشتری به زندان‌های خصوصی بفرستند. بهره برداران زندان های خصوصی برای تداوم و تضمین سودآوری هم سعی دارند تا روابط خوبی با مقامات قضایی برقرار کنند و یا به لابی کردن در میان سیاستمداران بپردازند.
بر اثر آن، ایالت نیومکزیکو مجازات اعدام را به حبس ابد تبدیل کرده، ایالت آریزونا هم با صدور لایحه‌ای تعیین کرد، هر کسی که مظنون به مهاجرت غیرقانونی باشد می‌تواند بدون محاکمه زندانی شود؛ قانونگذاران ایالت ایلینوی نیز به لغو مجازات اعدام رای دادند و بلافاصله پس از آن، ایالات بیشتری مجازات اعدام را لغو کردند. اما زندانیان باید مجازات شوند ولی اگر قرار به زنده ماندن آن ها باشد، پس بهتر است به  زندان بروند. بدیهی است که زندان های خصوصی از این طریق سود بیشتری به دست می آورند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.