شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 11637
  پرینتخانه » خبر ویژه, سیاسی, فرهنگی تاریخ انتشار : 19 بهمن 1399 - 11:42 | 1043 بازدید | ارسال توسط :

رونمایی از آلبوم شناور سوی ساحل ناپیدا

صادق میرزا خواننده اثر شناور سوی ساحل ناپیدا بیان کرد:  قطعه اندوه تنهایی که به عنوان بهترین اثر این آلبوم است، روایت انسانی است که در داخل قبر می‌گذارند و سنگ قبر او حالت پنجره‌ای است که به عملکرد انسان می‌پردازد. محسن غلامی آهنگ ساز و مسترینگ آلبوم شناور در نشست رونمایی از  این آلبوم […]

رونمایی از آلبوم شناور سوی ساحل ناپیدا

صادق میرزا خواننده اثر شناور سوی ساحل ناپیدا بیان کرد:  قطعه اندوه تنهایی که به عنوان بهترین اثر این آلبوم است، روایت انسانی است که در داخل قبر می‌گذارند و سنگ قبر او حالت پنجره‌ای است که به عملکرد انسان می‌پردازد.

محسن غلامی آهنگ ساز و مسترینگ آلبوم شناور در نشست رونمایی از  این آلبوم گفت: قطعات این آلبوم در طول ۱۰ سال اخیر جمع آوری شده است که  امسال توانستیم با صدای صادق میرزا که یکی از شاگردان استاد شجریان محسوب می‌شود این اثر را به اشتراک گذاریم.

وی افزود: سعی شده در این آلبوم ملودی های کوتاه باشد که بهتر و مناسب بر خاطر مخاطب به جای بماند که از شاهکار این آلبوم میتوان به قطعه اندوه تنهایی اثر فروغ فرخزاد اشاره کرد که از جنس مولودی و محتوا اثر بخشی خاصی دارد.

غلامی در رابطه با ژانر و شاخص‌های این اثر بیان کرد: ژانر موسیقی سنتی و تنظیم آن مولودی محور است و فضای آن در دهه ۴۰ و۵۰ می‌باشد که از شاخص‌های این آلبوم همخوانی گروه کر می‌باشد که در بسیاری از قطعات به عنوان بخشی از ساز اصلی مطرح است که نمونه اصلی آن در قطعه موج می‌باشد که  ۷۰ درصد آن توسط گروه کر تهیه شده است.

این فعال حوزه موسیقی خاطرنشان کرد: بازار موسیقی به دست اشخاص خاص افتاده است ولی هدف اصلی تیم ما تبلیغ فرهنگ اصلی موسیقی سنتی به نسل های آینده است ما نگاه انتقادی به صنعت موسیقی داریم و دنبال چهره های خاص برای تولید اثر نیستیم در آلبوم شناور سوی ساحل ناپیدا بسیاری از نوازنده‌ها و خواننده اثر گمنام هستند که به عقیده من انجام یک کار مطلوب  نیاز به افراد چهره ندارد بلکه نیاز به کیفیت، تخصص و تعهد دارد.

غلامی بیان کرد: دو یا سه اثر از  مهدی سهیلی به دلیل نوع اشعار و سریع الهجه بودن این شاعر معاصر بنا به سلیقه شخصی‌ام استفاده شده است و انتخاب اسم آلبوم شناور از اشعار سیاوش کسرایی اختباس شده که انتشار این آلبوم توسط موسسه فرهنگی و هنری آوای برگ ریزان به صورت الکترونیکی قابل انتشار است.

صادق میرزا از شاگردان استاد شجریان و خواننده این اثر اظهار داشت: اولین کنسرت دانشجویی را در سال ۸۲ در دانشگاه شریف و در سال ۸۶ در گروه هنری سایه فعالیت داشتم و مجموعه شناور سوی ساحل ناپیدا جز سومین کار رسمی من بوده و قطعه اندوه تنهایی که به عنوان بهترین اثر این آلبوم است روایت انسانی است که در داخل قبر می‌گذارند و سنگ قبر او حالت پنجره‌ای است که به عملکرد انسان می‌پردازد.

این شاگرد استاد شجریان ادامه داد: من با تستی که در سال ۸۷ و در فرهنگستان هنر که  توسط استاد شجریان صورت گرفت از میان ۶۰۰ نفر جز ۲۲ نفر فردی بودم که انتخاب شدم و تا کنون در این فضای موسیقی در حال فعالیت هستم.

صادق میرزا در پایان یادآور شد: من در حرفه صداپیشگی و خوانندگی به دنبال پیشرفت یک‌باره و سریع نیستم به عقیده من کسی می‌تواند در این حوزه ماندگار و صاحب اثر باشد که پله های ترقی را به آرامی و با آموزش های لازم طی کرده باشد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.