شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15853
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 19 بهمن 1400 - 14:33 | 520 بازدید | ارسال توسط :

رشد ۳۸ درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال شاهد رشد صادرات غیرنفتی با ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته بودیم، عنوان کرد: مجموع تجارت خارجی در این مدت به ۸۰ میلیارد دلار رسید که ۸.۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، […]

رشد ۳۸ درصدی صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال شاهد رشد صادرات غیرنفتی با ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته بودیم، عنوان کرد: مجموع تجارت خارجی در این مدت به ۸۰ میلیارد دلار رسید که ۸.۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، مسعود خوانساری با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای که در صورت به ثمر رسیدن آن، فروش نفت و در پی آن صادرات بیشتر می‌شود، اظهار کرد: این مهم بر کاهش هزینه‌های مبادله تاثیر خواهد گذاشت.

خوانساری با اشاره به موضوع مذاکرات گفت: خبرهای خوبی می‌رسد که به زودی توافق صورت می‌گیرد و اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً در اقتصاد کشور تأثیر خواهد گذاشت؛ هم فروش نفت بهتر و صادرات بیشتر و هم هزینه‌های مبادله کم می‌شود.

او در سی و یکمین نشست دوره نهم هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: تورم سالانه با کاهش یک درصدی، در دی ماه به ۴۲.۲ درصد رسید که روند کاهشی آن امیدوارکننده است و ادامه آن به نفع کشور خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در بهمن و اسفند، هزینه دولت افزایش می یابد که ممکن است بودجه را تحت تأثیر قرار دهد و کمبود آن از طریق بانک مرکزی جبران شود و از سوی دیگر تنخواه ۵۵ هزار میلیارد دلاری دولت باید تا پایان سال تسویه شود که این دو موضوع می‌تواند تورم را افزایش دهد.

وی گفت: افزایش قیمت جهانی نفت از دلایل و عوامل مؤثر در رشد تجارت خارجی بود و از سوی دیگر افزایش حجم صادرات، خروج اقتصاد جهانی از رکود و به تبع آن اقتصاد ایران با توجه به مهار کرونا و کم اثر شدن تحریم‌ها باعث شد صادرات و واردات کشور به اروپا افزایش یابد و روند صادرات نفت نیز افزایش یافته که در تجارت ۱۰ ماهه تاثیر قابل توجهی گذاشته است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.