شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21375
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 28 مرداد 1401 - 14:50 | 95 بازدید | ارسال توسط :

رسانه ها از شکست آمریکا در مهار ویروس آبله میمونی خبر میدهند

رسانه‌های ایالات متحده از دولت این کشور به دلیل ناتوانی در مهار آبله میمونی انتقاد کرده‌اند، اگرچه انتظار می‌رفت پس از ابراز خشم مردم در مورد نحوه کنترل کووید-۱۹ دولت آمریکا بتواند از پس کنترل یک بیماری در حال گسترش دیگر بر بیاید.

رسانه ها از شکست آمریکا در مهار ویروس آبله میمونی خبر میدهند
به گزارش آتلانتیک، این کشور باید بتواند از پس کنترل این ویروس بر بیاید زیرا این ویروس در مقایسه با کووید-۱۹ ماهیت شناخته شده‌ای دارد و آزمایش‌ها و واکسن‌های فراوانی برای آن موجود است.

همچنین در ادامه آتلانتیک از زبان بوگوما کابیسن تیتانجی، ویروس شناس و پزشک بیماری‌های عفونی دانشگاه اِموری، نقل کرد: «اگر ویروسی وجود داشت که توان مهار خود را داشت، قطعا همین ویروس بود.»

با این حال، دو ماه پس از اینکه ایالات متحده در میان کشورهای با بیشترین موارد تایید شده آبله میمونی قرار گرفت، صاحب جایگاه اول از لحاظ میزان ابتلا نیز شد. آتلانتیک نوشت: « ممکن است ظرفیت این کشور برای مقابله با بیماری‌های عفونی حتی بدتر از ابتدای سال ۲۰۲۰ باشد».

در این بیانیه آمده است: «اگرچه زمانی به نظر می رسید که ایالات متحده یکی از بهترین کشورها برای متوقف کردن و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها باشد، اما در واقع یکی از بهترین ها در هدر دادن پتانسیل‌های خود است.»

به گزارش نیویورک تایمز، دکتر آن ریموئین، به عنوان اپیدمیولوژیست دانشگاه کالیفرنیا و یک کارشناسان دیگر گفت: موانع آماده سازی «بیشتر از اینکه فردی یا سازمانی باشند، در هر سطحی از دولت سیستمیک هستند».

واشنگتن پست گزارش داد که همه گیری کووید-۱۹ و شیوع آبله میمونی کاملاً متفاوت هستند، اما واکنش های اولیه کاستی‌های مشابه و نگران کننده ای را نشان داده است.

واشنگتن پست افزود: «واکسن کم است. صف های طولانی در کلینیک ها دیده می‌شود. تعداد موارد هر روز افزایش می یابد. ترس، وحشت و سوء ظن عمومی در حال گسترش است. دولت اعلام می‌کند که همه چیز تحت کنترل است – اما اینطور نیست.»

بر اساس این گزارش، برخلاف روزهای اولیه همه‌گیری ویروس کرونا، واکسن‌های مؤثری در برابر آبله میمونی وجود دارد، اما واکسن جینیئوس از همه مناسب‌تر و دو دوزی است. اما تولید این واکسن نیز تا حد زیادی به دلیل تنگناهای موجود برای تولید دچار کمبود است و احتمالاً برای ماه‌ها همینطور باقی خواهد ماند.

دولت در اوایل ماه آگوست، یک روش جدید عفونت را برای افزایش عرضه محدود واکسن آبله میمونی در کشور با تقسیم هر دوز برای پوشش پنج برابر تعداد افراد مجاز معرفی کرد. با این حال، سازنده واکسن به رویکرد جدیدی که دولت بایدن در پیش گرفته بود اعتراض کرد و دولت آمریکا را به نقض قراردادهایش با این شرکت متهم کرد، زیرا دولت بایدن تصمیم به استفاده از دوزها به شیوه‌ای تایید نشده گرفته بود. سازنده این دارو همچنین تهدید کرد که در آینده تمامی سفارشات واکسن از ایالات متحده را لغو خواهد کرد و کل استراتژی دولت برای آبله میمونی را زیر سوال می برد.

به گزارش واشنگتن پست، یکی از مقامات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «مردم برای واکسن آبله میمونی التماس می‌کنند و ما درست در همین زمان یک تولیدکننده را عصبانی کرده‌ایم».

این وضعیت به حداقل ۳۲۹ هزار دوز واکسن آبله میمونی نیاز دارد، و دولت آمریکا تا ۲۹ ژوئیه تقریباً تعداد کلی ۳۳۶ هزار و ۷۱۰ دوز وارد کرده است. با این حال ممکن است تعداد کل جمعیت آسیب پذیر و پرخطر حتی بیشتر از این باشد که بر اساس تخمین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده تا ۱٫۷ میلیون نفر اعلام شده است.

این گزارش با اشاره به اعلام وضعیت اضطراری توسط دولت جو بایدن و سازمان بهداشت جهانی تاکید می کند که این بحران به هیچ وجه با روشهای موجود قابل حل و فصل نیست، و همچنین می افزاید: «این ویروس به سرعت در حال گسترش است و ممکن است برای مهار آن خیلی دیر شده باشد».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.