شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25991
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 17 خرداد 1402 - 18:18 | 48 بازدید | ارسال توسط :

داستان روستایی که نمونه درخشان توسعه در چین است

یک معمار ۵۲ ساله در استان «جه‌جیانگ» تصمیم گرفت جان تازه‌ای به زادگاهش روستای «هنگ‌شان‌وو» که تقریبا متروکه شده بود، بدهد. این خواسته باعث شد تا او روستای خود را به یک اقامتگاه بومگردی تبدیل کند. «چن گو» به گروهی از بازدیدکنندگان وقتی داشت به آنها «ویلا و تفریح‌گاه» زائیده ذهنش خودش را نشان می‌داد، […]

داستان روستایی که نمونه درخشان توسعه در چین است

یک معمار ۵۲ ساله در استان «جه‌جیانگ» تصمیم گرفت جان تازه‌ای به زادگاهش روستای «هنگ‌شان‌وو» که تقریبا متروکه شده بود، بدهد. این خواسته باعث شد تا او روستای خود را به یک اقامتگاه بومگردی تبدیل کند.

«چن گو» به گروهی از بازدیدکنندگان وقتی داشت به آنها «ویلا و تفریح‌گاه» زائیده ذهنش خودش را نشان می‌داد، گفت: من از شهر به اینجا بازگشتم و مردم اینجا من را رئیس روستا صدا می‌زنند.

«ویلا و تفریح‌گاه» آقای چن شامل مجموعه‌ای از اقامتگاه‌ها، کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه‌ای است که در کوه‌های سر به فلک کشیده بخش «آنجی» پنهان شده است.

او به یک بیلبورد که در فضای بیرونی نصب و این پروژه روی آن ترسیم شده، اشاره می‌کند. این بیلبورد شامل ۲۰ عکس قدیمی از گذشته روستا مثل جاده‌های خاکی و گِلی، انبوهی از زباله‌ها، آبراه‌های بد بو و تپه‌های لم‌یزرع بود که به دلیل فعالیت‌های معدنی ۲۰ سال قبل به این شکل در آمده بودند.

چن گو فارغ التحصیل یکی از دانشکده‌های مشهور هنرهای زیبا در پکن است و سال‌ها به عنوان یک معمار آزاد قبل از آنکه در سال ۲۰۰۵ به آنجی بازگردد، فعالیت داشت. او می‌گوید طرفدار خراب کردن همه چیز و ساختن از صفر نیست. چن شیفته زیبایی طبیعت روستایی است جایی که مصالح ساختمانی خانه‌ها مثل سنگ و الوار چوبی بیشتر از همانجا تهیه می‌شود و در محیط زیست ادغام می‌گردد.

این معمار ۵۲ ساله با یک شرکت دولتی گردشگری همکاری کرد تا خانه‌های روستایی را از کشاورزان بخرد و مالکان قبلی آنها را به یک محله نزدیک منتقل کند.

او برآورد دقیقی از این ۲۰ خانه به عمل آورد و بیشتر آنها را با هدف ایمن سازی و زیباسازی ترمیم و نوسازی کرد اما شکل ظاهری اصلی آنها را تا حد ممکن حفظ نمود. چن همچنین خانه‌های بیشتری هم ساخت تا به ظرفیت پذیرش گردشگران بیافزاید.

تبلیغات انجام شد تا «مستاجران» را برای انجام کسب و کار داخل خانه‌های روستایی مانند نگهداری از اقامتگاه‌ها، مدیریت روستوران‌ها و فروشگاه‌ها و همچنین مکان‌هایی مثل کتابخانه و استخر شنا، به کار گیرد.

چن با ۳۵ صاحب کسب و کار که اهل مناطق مختلف مثل شهر شی‌آن تا هنگ کنگ بودند، به توافق رسید.

او با بیان اینکه این مستاجران اجاره پرداخت می‌کنند و بخشی از درآمدشان را می‌دهند، گفت: ما به آنها کمک کردیم تا کسب و کارشان را خودشان طراحی کنند و دکور بزنند و دوره‌های آموزشی برایشان برگزار کردیم.

چن ادامه داد: اینجا تقریبا تمام غذاها از چینی گرفته تا فرنگی و ژاپنی را می‌توانید میل کنید.

او با هدف به اشتراک گذاری تجربه‌ای عمیق، خدمات گردشگری را به صورت بسته‌هایی به گردشگران ارائه می‌کند تا بتوانند هزینه آن را به صورت یکجا پرداخت کنند.

سال گذشته، «ویلا و تفریح‌گاه» آقای چن پذیرای بیش از ۳۵۰ هزار گردشگر بود که توانست درآمد ۶۷ میلیون یوانی (۹٫۴ میلیون دلاری) را به ثبت برساند.

این مجموعه تفریحی نمونه‌ای درخشان از تغییر و تحول مناطق روستایی در استان جه‌جیانگ به منظور تحقق توسعه پایدار است.

«شی جین پینگ» در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی یعنی زمانی که دبیر حزب استان جه‌جیانگ بود، «برنامه احیای روستایی سبز» را برای بهبود محیط زندگی روستایی راه اندازی کرد. این برنامه طی دهه‌های بعد از آن تغییر شکل داده و توسعه پیدا کرده تا شکاف مناطق شهری و روستایی را در حوزه‌هایی مثل درآمد و خدمات عمومی کاهش دهد.

حالا این استان ساحلی جزو ثروتمندترین مناطق چین با کمترین شکاف درآمدیِ شهری و روستایی است. اختلاف اندک شرایط روستایی و شهری در استان ساحلی جه‌جیانگ مردم را به مناطق روستایی زیبا باز گردانده و فرصت‌های کسب و کار را ایجاد نموده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.