شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16211
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400 - 11:20 | 461 بازدید | ارسال توسط :

توسعه اقتصادی چین محصول مبارزه با فساد مدیریتی است

یک جامعه شناس و انسان شناس در تبیین مهمترین دلیل رسیدن چین به رتبه دوم دنیا در حوزه اقتصادی، اعلام کرد: این کشور مانع بروز و ظهور فساد مدیریتی شده است و این امر نقش مهمی در توسعه اقتصادیش داشته است.

توسعه اقتصادی چین محصول مبارزه با فساد مدیریتی است

دکتر امیر لطفی حقیقت با تاکید بر اینکه اگر کشوری بخواهد رشد کند قطعا و سهوا فساد مدیریتی در آن به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: از دلایل توسعه اقتصاد چین با وجود بیش از یک میلیارد و صد میلیون نفر جمعیت، نظام قضایی مقتدر و سختگیر آن است.

این جامعه شناس با بیان اینکه از سال ۱۹۹٠ کشور چین رنگ و لعاب دیگری به خود گرفت و سیاست درهای باز را شروع کرد، ادامه داد: همراهی مردم این کشور با حاکمیت شان به گونه ای است که قواعد و قوانین را به شدت دنبال می کنند.

او با اشاره به اینکه چین جامعه ای دارد که رشد کرده و سختی ها را نیز کنار یکدیگر پشت سر گذاشته اند، تصریح کرد: همراهی مردم و حکومت باعث شد کشور چین به یک ابرقدرت تبدیل شود و به همین دلیل فاصله چندانی بین مردم و حاکمیت وجود ندارد.

لطفی حقیقت عنوان کرد: رونق اقتصادی کشور چین صددرصد با اقتدار حاکمیتی صورت گرفته است. از طرفی اقتدار حکومتی و از سوی دیگر نظام قدرتمند قضایی این کشور باعث رشد هرچه تمامتر آنها شده است.

این مشاور و روانشناس بالینی اظهار کرد: صرفا شعار ندادند، از سال ۱۹۹۰ شعارگرایی را کمرنگ کردند و بیشتر به عملگرایی و پاکسازی مدیریتی یعنی مدیریتی تخصصی و در نتیجه روی آوردند و تقویت این سیستم را سرلوحه قرار دادند شاهد رشد اقتصادی بودند.

لطفی حقیقت اضافه کرد: نکته مهم این است که در چین یک نظام فکری هماهنگ از مقامات بالا تا مردم همانند یک کارخانه برای پیشرفت کشورشان مشغول به فعالیت شدند.

وی ادامه داد: چین بین کشورهای قدرتمند قرار دارد و بی همتا شده است به طوری که در حال حاضر به خواسته های واقعی خود دست پیدا کرده است. اگر ترامپ و سیاست های او تداوم داشت قدرت چین یا حتی سرعت رسیدن به این قدرت کم می شد. اما امروز این کشور قدرت پیدا کرده و تقریبا در جایگاه خودش قرار گرفته است.

این جامعه شناس و انسان شناس خاطرنشان کرد: فاصله طبقاتی در حوزه های اقتصادی و اجتماعی بین مردم و حاکمیت این کشور وجود ندارد و افرادی که به رشد می رسند، فرق عمده ای با توده مردم ندارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.