شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 24696
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1402 - 17:10 | 59 بازدید | ارسال توسط :
رئیس اتاق بازرگانی البرز مطرح کرد:

تمرکز بر کاهش مشکلات قطعی گاز صنایع در سال مهار تورم و رشد تولید

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید و صنعت در استان گفت: با توجه به حساسیت موضوع مشکلات قطعی گاز صنایع در سطوح استانی و ملی این مهم در حال پیگیری است تا در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات واحدهای تولیدی استان به حداقل برسد. به […]

تمرکز بر کاهش مشکلات قطعی گاز صنایع در سال مهار تورم و رشد تولید

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اهمیت تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش تولید و صنعت در استان گفت: با توجه به حساسیت موضوع مشکلات قطعی گاز صنایع در سطوح استانی و ملی این مهم در حال پیگیری است تا در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات واحدهای تولیدی استان به حداقل برسد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدایچراغ امید نیوز، پرهام رضایی در نودوششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که با حضور استاندار، مدیران و مسئولان اقتصادی و جمع کثیری از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، اظهار کرد: به دلیل شروع سال جدید با همزمانی آغاز فعالیت چهارمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز، هفته گذشته و در نشست هم‌اندیشی با حضور استاندار اعتبارنامه اعضای این دوره اعطاء شد، در این جلسه محور گفتگو بر طرح مشکلات اقتصادی پیش‌روی فعالان اقتصادی استان متمرکز و مقرر شد که در طول سال نشست‌های مختلفی بدین منظور برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در چند ماه گذشته جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز پیوسته برگزار شده است، گفت: از زمان حضور دکتر عبداللهی استاندار البرز با توجه به رویکرد و نگاه ویژه عالی‌ترین مقام استان به پیگیری و حل مسائل اقتصادی، این مهم در اولویت بوده و موجب شد که ماهانه دو جلسه شورای گفتگوی استان را برگزار کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که به صورت فصلی حداقل یکی از جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان میزبان حضور قابل توجهی از مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان باشیم و در هر جلسه پذیرای مدعوین جدیدی خواهیم بود تا مسائل مختلفی مطرح شود و در هر نشست بر روی محورهای خاصی متمرکز شویم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات زیادی از سوی فعالان اقتصادی استان به دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز ارسال می‌شود، افزود: بسیاری از موارد طرح شده در ارتباط با زیرساخت‌های حوزه گاز، آب و برق میان صنعتگران استان مشترک است و پس از بررسی در جلسات کارشناسی دبیرخانه در نشست رسمی مطرح و با توجه به حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در این جلسات مصوبات مرتبط به حوزه استانی پیگیری و باقی آن در سطح ملی و شورای گفتگوی کشوری دنبال می‌شود.

برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مدیران دولتی و بخش خصوصی البرز بر رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت استان

رضایی ادامه داد: با توجه به ضرورت تحقق شعار سال و حرکت در مسیر مهار تورم و رشد تولید، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مدیران دولتی و بخش خصوصی البرز بر رفع مشکلات حوزه تولید و صنعت استان متمرکز است، با توجه به مسئله قطعی برق صنایع، جلسات ویژه‌ای در این مورد برگزار و تصمیمات مهمی در سال ۱۴۰۱ اتخاذ شد که در نتیجه آن نسبت به سالیان قبل کارخانه‌های استان با خسارات کمتری مواجه شدند.

وی در بخش دیگری با این توضیح که در زمستان سال ۱۴۰۱ متاسفانه قطعی گاز موجب صدمه به برخی از واحدهای تولیدی البرز شد، گفت: به همین دلیل و با توجه به حساسیت موضوع مشکلات قطعی گاز صنایع در سطوح استانی و ملی در حال پیگیری است تا در سال جاری این موارد به حداقل برسد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر اینکه بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی استان فرصت انعکاس مشکلات خود به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را نداشته‌اند، افزود: اگر این مسائل در جلسات کارشناسی و رسمی شورای گفتگو طرح و پیگیری شود، زودتر می‌توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم، هدف ما دستیابی به خروجی مثبت برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی در سطح استان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

رضایی در تشریح گزارش عملکردی جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: سال قبل ۹ جلسه این شورا برگزار و خروجی آن ۷۷ مصوبه بود که از این تعداد ۶۶ مورد استانی و مابقی ملی بوده است، تاکنون موفق به اجرای ۳۷ مصوبه شده‌ایم و ۲۹ مصوبه هم در حال پیگیری است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.