شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21435
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 29 مرداد 1401 - 19:02 | 97 بازدید | ارسال توسط :

تلاش چین برای عمومی‌سازی علم

کارشناسان اعلام کردند ارتباط‌گران علم چین این شجاعت را پیدا کرده ‌اند تا با راه‌های اصیل‌تر، خلاقانه و با کیفیت‌تر علم را عمومی‌سازی کنند؛ آنها برای این اقدام از کتاب گرفته تا بازی‌های ویدئویی استفاده می‌کنند تا از فرهنگ چین یا دستاورهای علمی و فناوری اخیر دانشمندان چینی، الهام بخشی کنند.

تلاش چین برای عمومی‌سازی علم

سه شنبه مصادف بود تا رونمایی از اولین برنامه ملی عمومی سازی علم و فناوری که هدف آن باسوادسازی علمی ۱۵ درصد جمعیت چین تا سال ۲۰۲۵ است.

طبق این برنامه ملی، منابع آموزش علم و رویدادهای بیشتری ایجاد خواهد شد، دامنه و مقیاس عمومی‌سازی علم توسعه خواهد یافت، ایجاد کارهای اصیل و با کیفیت عمومی‌سازی علم تسهیل می‌شود، استعدادها تربیت می‌شوند و تعامل و همکاری بین‌المللی ارتقاء می‌یابد.

برنامه مذکور توسط وزارت علم و فناوری، اداره تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و انجمن علم و فناوری چین تدوین شده است.

«لی یوچی» رئیس حزب شاخه استان «شان‌نشی» انجمن علم و فناوری چین گفت که هم حزب و هم کشور، عمومی‌سازی علم را با اهمیت می‌دانند به گونه‌ای که «شین جین پینگ» رئیس جمهور آن را به اندازه نوآوری‌های علمی و فناوری مهم می‌داند.

وی طی مراسم افتتاحیه نشست سالانه انجمن نویسندگان علمی چین در روز پنجشنبه گفت: عمومی‌سازی علم پایه و اساس ارتباط علم است. این کار به شروع الهام‌های علمی و ارتقاء سواد علمی عموم مردم کمک می‌کند و نقش مهمی در فرهنگ نوآوری چین ایفاء می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.