شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25929
  پرینتخانه » کاریکاتور تاریخ انتشار : 15 خرداد 1402 - 12:25 | 83 بازدید | ارسال توسط :

تضاد نظامی‌سازی فضا توسط آمریکا با شعار آرمسترانگ

همانطور که همه می‌دانند فضاپیمای سرنشین‌دار «شن جوئو-۱۶» چین به تازگی پرتاب شده و سه فضانورد جدید را به ایستگاه فضایی چین منتقل کرد. چینی‌ها از این رویداد احساس افتخار و غرور می‌کنند و رسانه‌های جهان نیز اهمیت زیادی به این اتفاق مبذول داشتند اما این به معنای آن نیست که همه با نگاهی مثبت […]

تضاد نظامی‌سازی فضا توسط آمریکا با شعار آرمسترانگ

همانطور که همه می‌دانند فضاپیمای سرنشین‌دار «شن جوئو-۱۶» چین به تازگی پرتاب شده و سه فضانورد جدید را به ایستگاه فضایی چین منتقل کرد. چینی‌ها از این رویداد احساس افتخار و غرور می‌کنند و رسانه‌های جهان نیز اهمیت زیادی به این اتفاق مبذول داشتند اما این به معنای آن نیست که همه با نگاهی مثبت به آن پرداخته باشند.
«کریستوفر مورهاوس»، معاون راهبردی، برنامه ریزی و سیاست فرماندهی نیروی فضایی آمریکا در این خصوص، هشداری بیهوده داد و گفت «در صورت لزوم، آمریکا همین امشب آماده جنگ در فضاست». او در حقیقت با این جمله هدف واقعی آمریکا از توسعه صنایع هوافضای خود را افشا کرد.
آمریکا همیشه به دنبال نظامی سازی و تسلیحاتی کردن فضا بوده است. به عنوان مثال، نیروی فضایی آن کشور برای سال مالی ۲۰۲۴ درخواست بودجه ۳۰ میلیارد دلاری را داده که در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد را نشان می‌دهد. ذکر این نکته ضروری است که فرایند افزایش بودجه در این بخش سال‌های سال به طور متوالی ادامه داشته است.
آمریکا نه تنها به اکتشاف فضا به روشی صلح آمیز علاقه ندارد بلکه فکر می‌کند دیگران هم مثل آن عمل می‌کنند. به همین دلیل، آمریکا از ابتدای پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی، از پیوستن چین به آن خودداری کرد.
چین بارها بر بهره برداری صلح آمیز از فضا تاکید و از ابتدای پروژه ایستگاه فضایی خود اعلام کرده از همه اعضای سازمان ملل برای همکاری در آزمایشات علمی در آن استقبال می‌کند. چین و روسیه نیز مشترکا در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل دو طرح «عدم استقرار پیشتازانه سلاح در فضا» و «جلوگیری از رقابت تسلیحاتی فضایی» را مطرح کردند اما آمریکا پاسخی به آن نداد.
پروپاگاندای آمریکا همواره شعار «گام بزرگ بشریتِ» «نیل آرمسترانگ»، نخستین انسانی که قدم بر کره ماه گذاشت را تبلیغ می‌کند به گونه‌ای که به نظر می‌رسد آمریکا برای رفاه کل بشر به اکتشاف فضا و ماه می‌پردازد اما عملکردهای امروزی آمریکا سیلی سنگین به این تبلیغات آن زده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.