شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13608
  پرینتخانه » اقتصادی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 03 شهریور 1400 - 15:17 | 585 بازدید | ارسال توسط :

ترقی ملی چین مدیون حاکمیت این کشور است

یک عضو هیات علمی اقتصاد تصریح کرد :ترقی زندگی مردم در ‌کشور چین ، محصول مدیریت صحیح از سوی حاکمیت این کشور است. دکتر ایرج توتونچیان استاد اقتصاد اسلامی دانشگاه الزهرا رونق اقتصادی کشور چین را محصول اقتدار حاکمیتی در این کشور دانست و تاکید کرد: این موضوع به اقتصاد سیاسی کشورهای سوسیالیستی برمی گردد، […]

ترقی ملی چین مدیون حاکمیت این کشور است

یک عضو هیات علمی اقتصاد تصریح کرد :ترقی زندگی مردم در ‌کشور چین ، محصول مدیریت صحیح از سوی حاکمیت این کشور است.

دکتر ایرج توتونچیان استاد اقتصاد اسلامی دانشگاه الزهرا رونق اقتصادی کشور چین را محصول اقتدار حاکمیتی در این کشور دانست و تاکید کرد: این موضوع به اقتصاد سیاسی کشورهای سوسیالیستی برمی گردد، در این کشورها ارزش افزوده برای کارگر است یعنی دولت ها ابزار تولید را به کسانی که کارافرین هستند می سپارند و ارزش افزوده را به کارگر میدهند ، در نتیجه پس انداز ملی بالا میرود و وقتی این اتفاق بیافتد بدیهی است که دولت ها کالاهای عمومی تولید می کنند یعنی کالاهایی که به نفع جامعه کارگر است.
وی با اشاره تحولات سالهای اخیر در چین که به نفع جامعه کارگر است گفت : دستمزدها در چین بالا رفته به علاوه نوع زندگی مردم نیز تغییر کرده است.در نتیجه از طریق کارگران جاده های بهتری احداث می شود. امکانات زیادی در اختیار دارند و در کل ترقی آنها مدیون حاکمیت این کشور است.
توتونچیان در بخشی از صحبت هایش گفت: دولت چین برای مردم کار می کند و سیاست ها در جهتی حرکت می کند که هم فساد کم شود و هم میزان تولید و کار بیشتر باشد در حال حاضر هم پیش بینی شده که چین اولین ابر قدرت چند سال اینده خواهد بود .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.