شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25802
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 خرداد 1402 - 16:18 | 61 بازدید | ارسال توسط :

تبدیل چین به قدرت آموزشی چه ارتباطی با مدرنیزاسیون به سبک چینی دارد؟

چرا چین در حال ساخت یک قدرت آموزشی است؟ ممکن است تعجب کنید که چرا نهاد اصلی حزب حاکم یک کشور در حال اجرای یک یادگیری جمعی منحصرا در خصوص آموزش است؟ جملات «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین این موضوع را تببین می‌کند؛ «آموزش کشور را مرفه می‌کند و آموزش کشور را قدرتمند می‌سازد». […]

تبدیل چین به قدرت آموزشی چه ارتباطی با مدرنیزاسیون به سبک چینی دارد؟

چرا چین در حال ساخت یک قدرت آموزشی است؟ ممکن است تعجب کنید که چرا نهاد اصلی حزب حاکم یک کشور در حال اجرای یک یادگیری جمعی منحصرا در خصوص آموزش است؟ جملات «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین این موضوع را تببین می‌کند؛ «آموزش کشور را مرفه می‌کند و آموزش کشور را قدرتمند می‌سازد».

چین، کشوری است که از دوران باستان به معلمان و آموزگاران احترام می‌گذاشته است. یکی از دلایل مهم مبنی بر اینه چرا تمدن چینی پنج هزار سال دوام آورده نتیجه ارج نهادن به آموزش است. در حال حاضر، قدرت مدرن به سبک چینی که چین متعهد به ساخت آن است به شکل تنگاتنگی مرتبط با آموزش است.

در راهبرد حکمرانی آقای «شی»، ساخت یک کشور قدرتمند از طریق آموزش یک راهنمای راهبردی برای ساخت جامع یک کشور مدرن و قوی، یک حمایت قوی برای دستیابی به استقلال و خوداتکایی فناوری سطح بالا، راهی موثر برای ارتقاء رفاه همه مردم و پیشرفت فراگیر مدرنیزاسیون به سبک چینی به حساب می‌آید. در واقع این پروژه زیربنایی برای جوان سازی عظیم ملت چین است.

چگونه چین قادر است یک کشور قدرتمند در حوزه آموزش بسازد؟ در تدابیر خاص شی جین پینگ برای ساخت یک کشور قدرتمند از لحاظ آموزش، می‌توان دید که عملکرد اصلی آموزش برای حمایت و رهبری مدرنیزاسیون به سبک چینی از جمله تحقق مدرنیزاسیون مفاهیم، سیستم‌ها، محتواها و روش‌های آموزشی و بهبود آموزش پایه، آموزش عالی و یادگیری مادام العمر است.

ترتیبات ملموسی برای ساخت یک جامعه با عظمت و کشوری آموزش‌محور اتخاذ شده است. در مسیر مدرنیزاسیون به سبک چینی، دستیابی به خودکفاییِ فناورانه سطح بالا و توسعه با کیفیت بالا اولویت اصلی محسوب می‌شود.

اما تبدیل چین به یک جامعه آموزشی قدرتمند چه آورده‌ای برای جهان خواهد داشت؟ برخلاف برخی کشورها که موانع فنی اعمال می‌کنند و در خصوص دانشجویان چینی در سطح بین‌الملل تبعیض قائل می‌‌شوند، آقای شی اعلام کرده که چین پایبندی به مفهوم توسعه باز، استفاده موثر از منابع آموزشی و عناصر نوآورانه در سطح جهانی را ادامه خواهد داد و چین را به یک مرکز آموزشی مهم با نفوذ بالا در جهان تبدیل می‌کند؛ در حکمرانی آموزش جهانی شرکت می‌کند، بشدت شعار «تحصیل در چین» را ترویج می‌نماید؛ ‌برای ارتقاء مفاهیم باز بودن، اعتماد و همکاری در جامعه علمی و فناوری بین‌المللی تلاش می‌کند و کمک‌های جدید و بزرگتری به پیشرفت تمدن بشری به وسیله نوآوری‌‌ها و پیشرفت‌های اصیل‌تر در فناوری کلیدی اصلی می‌نماید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.