شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 14625
  پرینتخانه » بین الملل, خبر ویژه تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 22:00 | 516 بازدید | ارسال توسط :

تاثیر قابل توجه نمایشگاه های بین المللی چین بر تجارت جهانی

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه با بیان اینکه چین یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده در دنیاست، اظهار کرد: نمایشگاه های بین المللی چین تاثیر قابل توجهی بر تجارت جهانی دارد. علی قنبری با تاکید بر اینکه چین با تمامی کشورهای دنیا مانند آمریکا، اروپا و نیز ایران تعاملات تجاری دارد، خاطرنشان […]

تاثیر قابل توجه نمایشگاه های بین المللی چین بر تجارت جهانی

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه با بیان اینکه چین یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده و صادر کننده در دنیاست، اظهار کرد: نمایشگاه های بین المللی چین تاثیر قابل توجهی بر تجارت جهانی دارد.

علی قنبری با تاکید بر اینکه چین با تمامی کشورهای دنیا مانند آمریکا، اروپا و نیز ایران تعاملات تجاری دارد، خاطرنشان کرد: چین بعد از آمریکا بزرگترین تجارت دنیا را در دست گرفته است و به دلیل روابط حسنه ای که با ایران دارد و همچنین با بستن تفاهم نامه ۲۵ ساله می تواند تاثیر قابل توجهی در کشور ما داشته باشد.
او با اشاره به اینکه ایران با کشور چین در بخش نفتی صادرات دارد، تصریح کرد: واردات کالاهای چینی در کشور ایران رقم قابل توجهی است که باعث تعاملات هرچه بیشتر ایران و چین شده است.
این استاد دانشگاه با اشاره به صادر شدن فراورده های پتروشیمی به کشور چین عنوان کرد: چین یکی از مهمترین کشورها از منظر صادرات برای ایران به حساب می آید.
قنبری افزود: با توجه به گرایش های جمهوری اسلامی ایران به تجارت با آسیایی شرقی، تجارت با کشور چین نقش بسیارمهمی در آینده ایران خواهد داشت.
این اقتصاددان با بیان اینکه چین تلاش کرده است توجهی به تحریم های غیرقانونی آمریکا نداشته باشد، عنوان کرد: تجارت کشور ایران با چین رقم قابل توجهی در تجارت جهانی دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.