شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15786
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 17 بهمن 1400 - 13:02 | 497 بازدید | ارسال توسط :

برخورد شدید با احتکارکنندگان برنج

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به احتکار کنندگان برنج، تاکید کرد: با کسانی که اقدام به احتکار این محصول کرده باشند به شدت برخورد می‌شود. به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، سید جواد ساداتی نژاد درباره کشاورزانی که برنج‌های ایرانی را دپو کرده اند، توضیح داد: بازرسی جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی است و ما […]

برخورد شدید با احتکارکنندگان برنج

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به احتکار کنندگان برنج، تاکید کرد: با کسانی که اقدام به احتکار این محصول کرده باشند به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، سید جواد ساداتی نژاد درباره کشاورزانی که برنج‌های ایرانی را دپو کرده اند، توضیح داد: بازرسی جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی است و ما نیز تمام زنجیره تولید تا توزیع محصولات کشاورزی را رصد می‌کنیم، زنجیره تولید و توزیع برنج نیز از مزرعه تا مراکز فروش مورد رصد قرار گرفته و ما تمام مزارع، شالی کوبی ها، انبارها و مراکز عرضه را بررسی و رصد می‌کنیم، در حال حاضر به این کار مشغولیم و افزایش نظارت‌ها نیز در دستور کار است.

او با بیان اینکه ابتدای هفته ٣٠٠ میلیون دلار برای واردات روغن اختصاص یافت، گفت: ذخایر استراتژیک روغن در بهترین شرایط قرار دارد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه خشکسالی میزان تولید برنج را بین ٢٠ تا ٣٠ درصد کاهش داده است، افزود: همین مسأله در تأمین و عرضه محصول تأثیر بسزایی دارد ضمن اینکه ما نمی‌توانیم برنج ایرانی وارد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تأمین ارقام خارجی برنج به خوبی انجام شده و در حوزه ذخایر راهبردی نیز شرایط خوبی داشتیم که کسری بازار را از همین محل تأمین کردیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در همین راستا توزیع برنج خارجی به صورت هوشمند در تهران و سایر استان‌ها انجام می‌شود.

ساداتی نژاد همچین به سوالی درباره اینکه عده‌ای از دخالت دولت در بازار برنج انتقاد کردند و معتقدند که دولت نباید در این حوزه ورود می‌کرد، گفت: علاقمند به دخالت در بازار نیستیم و در این راستا تلاش می‌کنیم که با اتحادیه‌ها تعیین تکلیف و امور را به آنان واگذار کنیم که البته این کار زمان بر است و نمی‌توان آن را در ٣ تا ۴ ماه انجام داد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد که با این وجود هر جا که نیاز باشد، دولت به نفع مردم و برای جلوگیری از سوداگری وارد عمل خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.