شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15782
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 17 بهمن 1400 - 12:29 | 522 بازدید | ارسال توسط :

برای تقویت بازار سرمایه، نرخ خوراک پتروشیمی کاهش یافت

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور برای اصلاح لایحه بودجه، اعلام کرد: رئیس جمهور برای تقویت بازار سرمایه، نرخ خوراک پتروشیمی از سوخت گاز پتروشیمی را در بودجه کاهش داد که این نامه در مجموع برای تقویت بازار سرمایه است. رحیم زارع با اشاره به عدم موافقت کمیسیون تلفیق […]

برای تقویت بازار سرمایه، نرخ خوراک  پتروشیمی کاهش یافت
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به نامه اخیر رئیس جمهور برای اصلاح لایحه بودجه، اعلام کرد: رئیس جمهور برای تقویت بازار سرمایه، نرخ خوراک پتروشیمی از سوخت گاز پتروشیمی را در بودجه کاهش داد که این نامه در مجموع برای تقویت بازار سرمایه است.
رحیم زارع با اشاره به عدم موافقت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: به همین دلیل یارانه نقدی در سال آینده افزایش پیدا نخواهد کرد. دولت پیش بینی کرده بود که با حذف ارز ترجیحی مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کند و به تبع آن البته قطعی شدن این موضوع منوط به تصویب در صحن علنی است.
او تصریح کرد: طبق مصوبه این کمیسیون در سال آینده سرپرست خانوارهایی که یارانه آن ها قطع شده می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی وزارت تعاون تقاضای خود را ثبت کنند تا در صورت بررسی مجدد به آنها یارانه پرداخت شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ افزود: همچنین کمیسیون تلفیق تصویب کرد که دولت ۹ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص دهد و سه میلیارد دلار یعنی به میزان ریالی ۷۵ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم اختصاص داده شود. خرید گندم از محل یارانه پیش بینی شده برای تبصره ۱۴ است که از کیلویی ۷۰۰۰ تومان به ۹۵۰۰ تومان نیز افزایش داده شد. با این شرایط مبلغ یارانه ها در سال آینده تغییری نکرده و همچون سال های گذشته خواهد بود چون منابعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد و همه منابع برای واردات کالاهای اساسی و خرید گندم از محل تخصیص ارز ترجیحی داده شده است.
زارع افزود: همچنین بانک مرکزی مکلف شد ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای برقی کردن چاه های کشاورزی از طریق شرکت های تابع وزارت نفت اختصاص دهد.
زارع ادامه داد: همچنین به موجب ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، کلیه دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان بورس اوراق بهادار، نیروی انتظامی، خزانه‌داری کل کشور، بیمه مرکزی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شدند که اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون را به صورت آنلاین و رایگان در راستای تکمیل پایگاه رفاه ایرانیان در اختیار این وزارت‌خانه قرار دهند. وزارت تعاون هم بنا شد که در این باره بحث‌های امنیتی را در نظر بگیرد و رعایت کند.
وی در ادامه گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن کشور و سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان و سامانه کنترل طرح های برنامه تولید مسکن و جهش تولید در نظر گرفته شد. همچنین از محل تنخواه گردان ۵۵۰ میلیارد در اختیار جمعیت هلال احمر و ۱۸۷ میلیارد تومان نیز در اختیار وزارت بهداشت برای اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای تخصیص داده شد.
زارع افزود: در راستای مواد ۳۲ و ۳۳ قانون ششم توسعه، مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان و هزار میلیارد تومان جهت پرداخت سهم دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی به صورت نقدی و یا اسناد خزانه با تضمین دولت تخصیص داده شد که ۵۰ درصد از اسناد خزانه باید از بانک کشاورزی باشد. همچنین ۲۵ درصد از محل درآمد حاصل از واردات خودرو برای تکمیل پروژه های خطوط ریلی با اولویت مناطق محروم اختصاص داده شد .
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: شرکت مادرتخصصی عمران شهرها و سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در صورت درخواست مالکان اعیانی واحدهای مسکن مهر مکلف شدند که اجاره ۹۹ ساله به زمین های متعلق به خودشان را به این مالک ها بدهند. همچنین مالیات هر واحد مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان مشخص شد که برای آماده سازی، محوطه سازی و زیرساختها مورد نیاز برای این واحدها هزینه می‌شود.
زارع اضافه کرد: هزار میلیارد تومان از سر جمع ۱۰ هزار میلیارد تومان اموال منقول و غیرمنقول و زمین های مازاد وزارت راه و شهرسازی برای احداث راه‌های عشایری تخصیص داده شد. همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف شد زمین مورد نیاز برای احداث پاسگاه ها، کلانتری ها، پایگاه های حوزه مقاومت، سالن های فرهنگی و ورزشی بسیج و ورزشگاه‌های ۱۵ هزار نفری که در طرح‌های مسکن ملی و مسکن مهر هستند، به شکل رایگان در اختیار آن ها قرار دهد.
وی در پایان گفت: دو درصد از وصولی حقوق معادن یا بهره مالکانه سهم معادن استان ها برای به‌سازی جاده های مربوط به معادن همان استان ها در اختیارشان قرار گرفت. شورای برنامه ریزی استان هم مجاز شد ۵ درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای هر استان را برای بازسازی و تجهیز رده های انتظامی همان استان با اولویت پاسگاه ها و کلانتری های همان استان هزینه کند.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.