شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25663
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 06 خرداد 1402 - 23:03 | 48 بازدید | ارسال توسط :
"حسينى" در ديدار با مدير كل آموزش هاى شهروندى تاكيد كرد؛

ایجاد دانش، مهارت و افزایش مشارکت جامعه در مقابله با چالش هاى محیط زیستى

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران بر ضرورت ایجاد دانش، مهارت و افزایش مشارکت جامعه در مقابله با چالش هاى محیط زیستى شهر تهران تاکید کرد. به گزارش روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران؛ ” حلیا سادات حسینى” در دیدار با ” مهدى امیرى” مدیر کل آموزش […]

ایجاد دانش، مهارت و افزایش مشارکت جامعه در مقابله با چالش هاى محیط زیستى

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران بر ضرورت ایجاد دانش، مهارت و افزایش مشارکت جامعه در مقابله با چالش هاى محیط زیستى شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران؛ ” حلیا سادات حسینى” در دیدار با ” مهدى امیرى” مدیر کل آموزش هاى شهروندى شهردارى تهران با بیان اینکه تعلیم و تربیت به عنوان مهمترین عامل مؤثر در دگرگونی طرز نگرش و رفتار شهروندى، بهبود کیفیت زندگی و ارتقاء خدمات شهرى را در پى دارد گفت: برنامه ریزی جهت آموزش شهری و شهروندی به منظور حرکت از وضع موجود در حوزه محیط زیست شهرى به سمت وضعیت مطلوب، مستلزم تدوین برنامه های تدریجی است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران با اشاره به اینکه به منظور رشد و توسعه مطلوب شهری به تغییرات و دگرگونی هایی در جهت مشارکت پذیری شهروندان نیازمندیم اظهار داشت: آموزش های زیست محیطی شهروندی باید در سه سطح کودکان، محصلان و سپس تمامی آحاد جامعه صورت پذیرد.

به گفته حسینى در جهت توسعه مطلوب آموزش های شهروندی باید از شیوه هایی استفاده کرد که مقبولیت اجتماعی با تأکید بر پیشرفت برنامه های آموزشی همراه با تغییرات مثبت، توأم بوده و بطور همزمان با معیارهای اجتماعی و فرهنگی و زیست محیطی همخوانی و سازگاری داشته باشد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران ابراز امیدوارى کرد: با توان و تعامل مثبتی که در مجموعه محیط زیست و اداره کل آموزش هاى شهروندى وجود دارد، می‌توان در زمینه آموزش شهروندی در حوزه‌های محیط زیستی گام‌های موثری را برداشت و این مهم به‌عنوان الگو به سایر استان‌های کشور تسری یابد.

در ادامه “مهدى امیرى” ضمن اعلام آمادگى به منظور همکارى بیشتر در زمینه موضوعات محیط زیستى گفت: آموزش شهروندی بر مسئولیت‌پذیری اجتماعی، مهارت اجتماعی و ‌محیط زیستى در سطح کلان بسیار تاثیر گذار است.

وى با بیان اینکه تهران یکی از پیشروترین شهرها در مباحث آموزش و فرهنگ‌سازی محیط زیستی در کشور است گفت : ساختارسازی اجرایی و عملیاتی، ایجاد پویش‌های مردمی در موضوعات محیط زیستى بسیار ضرورت دارد.

مدیر کل آموزش هاى شهروندى شهردارى تهران اظهار کرد: امیدواریم شهردارى تهران به‌عنوان پرچمدار آموزش شهروندی در حوزه حفاظت محیط زیست کشور در آینده اى نزدیک انتخاب شود .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.