شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25754
  پرینتخانه » اجتماعی, اسلایدر صفحه اول تاریخ انتشار : 09 خرداد 1402 - 15:17 | 60 بازدید | ارسال توسط :
«حسینی» در ديدار با نمايندگان تشكل هاى مردم نهاد تاکید کرد:

افزایش همکاری و مشارکت مردم در حل بحران‌های محیط زیستی کلانشهر تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: توسعه فرهنگ محیط زیستی با استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد، رویکردی کم هزینه، فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالا که می‌تواند در رفع چالش‌های محیط زیست مؤثر واقع شود. ✅”حلیا سادات حسینی” در دیدار با جمعى از نمایندگان تشکل هاى مردم نهاد، گفت: […]

افزایش همکاری و مشارکت مردم در حل بحران‌های محیط زیستی کلانشهر تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: توسعه فرهنگ محیط زیستی با استفاده از ظرفیت‌ سازمان‌های مردم نهاد، رویکردی کم هزینه، فراگیر و با مقبولیت اجتماعی بالا که می‌تواند در رفع چالش‌های محیط زیست مؤثر واقع شود.

✅”حلیا سادات حسینی” در دیدار با جمعى از نمایندگان تشکل هاى مردم نهاد، گفت: تحقق پیشرفت و توسعه پایدار و مقابله با چالش های محیط زیستی شهرها مستلزم بهره گیری از استعداد، توان و حضور فعالانه و مطالبه گری مردم و مشارکت آنها در ارتقا و تکامل بیشتر جامعه است.

✅برگزاری نشست‌های تعاملی و اطلاع‌رسانی و هماهنگی با مقامات محلی، مشارکت در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، تحلیل مشکلات و ارائه پیشنهاد راهکارهای بومی و طراحی کسب‌وکارهای دوستدار محیط‌زیست، در پیشبرد اهداف بسیار تاثیرگذار هستند.

✅  میتوان با برگزاری نشست‌های مستمر و اتخاذ رویکرد مشورتی و تسهیلگری ضمن بهره‌مندی از پیشنهادها، از ظرفیت‌ و توان سمن‌ها برای حل چالش‌های محیط زیستی به‌خصوص در جوامع محلی استفاده کرد از اینرو باید اجرای برنامه‌های توان‌افزایی که تدوین و اجرای آن توسط خود تشکل‌ها صورت می‌گیرد، با جدیت ادامه یابد.

✅ از سوى نمایندگان تشکل هاى مردم نهاد مطرح شد: مشارکت اجتماعی مردم در حوزه محیط زیست زمانی نمایان می‌شود که مردم بدانند چه مخاطراتی محیط زیست را تهدید می‌کند و آموزش حقوق محیط زیست به مردم و حساس سازی آنها، افزایش همکاری و مشارکت مردم در حل بحران‌های محیط زیستی و توسعه پایدار را به دنبال دارد.

✅ همچنین ابراز امیدوارى شد از طریق تعامل سازنده میان شهرداری و تشکل‌های مردمی بتوان سبب ساز پیوند هر چه بیشتر شد و زمینه را برای نقش آفرینی سمن‌ها و مشارکت مردم در پیشبرد هر چه بهتر امور محیط زیستی فراهم کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.