شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15554
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 03 بهمن 1400 - 16:54 | 554 بازدید | ارسال توسط :

افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در منطقه ۲۰

افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در منطقه ۲۰ دومین نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی صبح امروز ۳ بهمن ماه در ساختمان شماره ۲ شهرداری منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در مراسمی که با حضور محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، دکتر انصاری مدیر کل محیط […]

افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در منطقه ۲۰
افتتاح دومین نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی در منطقه ۲۰
دومین نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلوواتی صبح امروز ۳ بهمن ماه در ساختمان شماره ۲ شهرداری منطقه ۲۰ افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ در مراسمی که با حضور محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰، دکتر انصاری مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، جمعی از مسئولین اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و معاونان و مدیران ارشد منطقه ۲۰ برگزار شد، نیروگاه خورشیدی ۳۰ کیلو واتی در ساختمان شماره ۲ این منطقه به بهره برداری رسید.
محمد ناظم رضوی شهردار منطقه با بیان اینکه انرژِی خورشیدی یک منبع انرژیِ پاک و تجدید پذیر برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست است، گفت: با توجه به اینکه نصب پنل خورشیدی در مکان های اداری و سازمان ها و ارگان ها در کاهش هزینه ها و آلایندگی محیطی تاثیر بسزایی دارد، اولین نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلو واتی در سال ۱۳۹۹ در بخشی از ساختمان مرکزی این منطقه به بهره برداری رسید و روزانه ۱۰ درصد از برق ساختمان این منطقه تامین می شود.
او کاهش ورود آلاینده‌های ایجاد شده توسط نیروگاه‌های تولید برق به محیط زیست، کاهش هزینه‌های مصرف برق در مجموعه‌های بزرگی نظیر شهرداری، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ برق و انرژی‌های فسیلی، استفاده بهینه از ظرفیت خورشید به‌ عنوان یک منبع تولید انرژی را از جمله مزایای استفاده از نیروگاه های خورشیدی عنوان کرد.
ناظم رضوی با اشاره به اینکه امروزه یکی از ضروریاتی که در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد پرداختن به مسائل محیط زیستی است اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی منطقه ۲۰ به گونه ای است که به لحاظ تابش خورشید و در نتیجه تولید انرژی های پاک از ظرفیت خوبی برخوردار است.
شهردار منطقه تاکید کرد: استفاده از انرژی حاصل از آب های سطحی برای تولید برق در دستور کار قرار دارد و می بایست توسعه انرژی های تجدیدپذیر با جدیت بیشتری دنبال شود.
شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تقدیر از حمایت های شهردار منطقه در  اجرای پروژه های محیط زیستی گفت: در تهران بالغ بر ۳۰۰ روز آفتابی داریم که می‌توانیم با بهره گیری مناسب از آن، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهیم، که خوشبختانه شهرداری تهران در این بخش پیشرو است.
انصاری اظهار داشت: به کارگیری انرژی‌های تجدیدپذیر راهکار مناسبی برای غلبه بر معضلات محیط‌زیستی از جمله آلودگی هواست و تهران از ظرفیت قابل توجهی برای بهره‌گیری از این نوع انرژی‌ها برخوردار است، از این رو تامین دو درصد انرژی مصرفی در فضاهای تحت مدیریت شهرداری تهران به صورت سالانه از انرژی‌های تجدیدپذیر از سوی مجموعه مدیریت شهری دنبال می‌شود.
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باز چرخانی آب موضوع مهمی است که به جد بدنبال تحقق آن هستیم اضافه کرد: خانه های محیط زیست ارکان اجرایی مدیریت محله هستن و  بستر مناسب جهت مشارکت شهروندان را فراهم می کند. اگر مردم مستقیما وارد موضوعات محیط زیستی شوند دغدغه مند شده و داوطلبانه برای تحقق اهداف محیط زیستی تلاش می‌کنند.
این گزارش حاکی است به همین مناسبت در برنامه ای که به همت معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ در سرای محله شهادت برگزار شد با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و شهردار منطقه ۲۰ از مدیران سراهای محلات شهادت، دولت آباد و منصوریه،منگل به پاس راه اندازی خانه های محیط زیست و اجرای طرح آموزشی محیط یار در این سراها تقدیر شد.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.