شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13842
  پرینتخانه » خبر ویژه, فرهنگی تاریخ انتشار : 22 شهریور 1400 - 16:33 | 874 بازدید | ارسال توسط :

افتتاح املاک هنرمندان در روز خانه سینما

  مدیر موسس دفتر املاک هنرمندان خبر داد: املاک هنرمندان ۲۱ شهریور مصادف با روز خانه سینما افتتاح شد. پویا پورمعانی با اشاره به هدف از تاسیس و افتتاح املاک هنرمندان با توجه به تعدد دفاتر املاک در سطح شهر تهران، اظهار کرد: هدف رفع دغدغه این عزیزان در خرید، فروش، رهن اجاره است که […]

افتتاح املاک هنرمندان در روز خانه سینما

 

مدیر موسس دفتر املاک هنرمندان خبر داد: املاک هنرمندان ۲۱ شهریور مصادف با روز خانه سینما افتتاح شد.
پویا پورمعانی با اشاره به هدف از تاسیس و افتتاح املاک هنرمندان با توجه به تعدد دفاتر املاک در سطح شهر تهران، اظهار کرد: هدف رفع دغدغه این عزیزان در خرید، فروش، رهن اجاره است که به طور قطع برای هنرمندان بدون هیچگونه هزینه ای و به بهترین نحو ممکن انجام خواهد شد.
او به اقدامات این مجموعه برای هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: پیگیر انواع بیمه های انفرادی، درمانی و تکمیلی است که تاکنون به هر دلیلی امکان بیمه شدن را از دست داده اند. این اقدام با همکاری شرکتهای بیمه های رازی، کارآفرین و سامان صورت می گیرد.
به گفته مدیر موسس دفتر املاک هنرمندان؛ در مبحث بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی عملا با بیمه تحت پوشش وزارت کار (خویش فرما) بدلیل هزینه های بالا و حمایت حداقلی در دوره بازنشستگی، بدنبال ثبت اتحادیه و سندیکا از طریق مجمع امور صنفی برای رسیدن و احقاق حق هنرمندان در دوران بازنشستگی و از کارافتادگی هستیم.
پورمعانی اضافه کرد: به دنبال حمایت از تهیه کنندگان، کارگردانان و فیلم اولی ها به غیر از آثار سینمایی همچون مستند سازی، پویا نمایی، انمیشن و فیلم های کوتاه هستیم. این در حالی است که صداو سیما علیرغم عرف رایج قانون کپی رایت از خرید اینگونه آثار امتناع می ورزد و تنها به شرط پخش بر ثانیه اقدام به خرید یا حمایت مالی و معنوی می کند.
مدیر موسس دفتر املاک هنرمندان عنوان کرد: مذاکرات مناسبی در احقاق حق این دسته از تهیه کنندگان و کارگردانان داشته ایم اما صداوسیما و ساترا بصورت اختصاصی بر صدور مجوز و پخش این آثار اقدام می کند و علیرغم وعده همکاری و صدور مجوز از ارشاد و معاونت سینمایی عملا اقدام مناسبی بر تامین نظر تهیه کنندگان و کارگردانان جوان صورت نگرفته است.
او اعلام کرد: از دیگر مشکلات حمایت از آحاد هنرمندان علیرغم‌ تعدد مراکز تصمیم ساز در شمول فرهنگ و هنر این است که کمتر نهادی من جمله شهرداری تهران، رسانه ملی، خانه سینما، نهاد دانشگاهها، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادها عملا حاضر به عقد تفاهم نامه ای در راستای کاهش آلام و حمایت مالی و معنوی به خصوص در دوران کرونا و پس از کرونا نکرده اند. چنانچه می توان گفت که بخش عظیمی از هنرمندان علیرغم اسم بزرگشان در پیچ خم روزگار در موارد عدیده ای به فراموشی سپرده می شوند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.