شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16353
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 27 اسفند 1400 - 2:07 | 514 بازدید | ارسال توسط :

اشتیاق جوانان چینی به ورزش زورخانه ای ایران

مجری برنامه «لذت فوتبال» شبکه ورزش با اشاره به اینکه جوانان چینی به ورزش زورخانه ای ایران اشتیاق دارند، اعلام کرد: در ورزش زورخانه‌ای یک روح شرقی جریان دارد که قطعا در کشور چین خریدار خواهد داشت. رسول مجیدی تصریح کرد: ورزشی همانند ورزش زورخانه‌ای که ساختارش متفاوت از ورزش های دیگر است، در کشوری […]

اشتیاق جوانان چینی به ورزش زورخانه ای ایران

مجری برنامه «لذت فوتبال» شبکه ورزش با اشاره به اینکه جوانان چینی به ورزش زورخانه ای ایران اشتیاق دارند، اعلام کرد: در ورزش زورخانه‌ای یک روح شرقی جریان دارد که قطعا در کشور چین خریدار خواهد داشت.

رسول مجیدی تصریح کرد: ورزشی همانند ورزش زورخانه‌ای که ساختارش متفاوت از ورزش های دیگر است، در کشوری مثل چین طرفدار پیدا می کند. البته اگر درست روی آن سرمایه‌گذاری شود.

این کارشناس حوزه ورزشی با بیان اینکه نسل جدید در هرجای دنیا به دنبال انجام کارهای جدید است، اظهار کرد: این نسل نمی‌خواهد فقط پیرو نسل قبلی و پدر و مادرش باشد. به همین دلیل چالش‌های جدید را می‌پذیرد و حتی به دنبال آن است.

او با اشاره به تاثیر ورزش در همکاری های مشترک بین کشورها، عنوان کرد: ورزش یکی از ابزارهای مهم دیپلماسی بین کشورها است که می‌تواند در تغییر چهره یک کشور در بین ملتی دیگر موثر باشد.

مجیدی اضافه کرد: ورزشکارانی که به عنوان لژیونر به یک کشور دیگر می‌روند هم روی نظر جامعه مقصد درباره ملیت خودشان موثر هستند و هم در هنگام بازگشت می‌توانند تصویر درست‌تری از کشوری که در آن بازی ‌کرده‌اند به اطرافیان و رسانه‌ها بدهند.

او با بیان اینکه اگر صنعتگران و تولیدکنندگان چین از ایران بازدید کنند، در صنایع و تجهیزات ورزشی تاثیرگذار است، اظهار کرد: چین به عنوان کشوری پیشرو در تولیدات ورزشی می‌تواند زمینه‌ساز انتقال تجربه، مهارت و تکنولوژی ساخت وسایل و ملزومات ورزشی باشد.

مجری برنامه «لذت فوتبال» شبکه ورزش به تاثیر حضور ایران در برنامه های ورزشی مثل المپیک زمستانی پکن و جایگاه بین المللی کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: المیپیک به عنوان یکی از پربیننده‌ترین رخدادهای بشری همیشه در تصویر یک کشور در اذهان عمومی نقشی مهم بازی می‌کند. خیلی‌ها که شاید دغدغه‌ای جز ورزش نداشته باشند، به واسطه تماشای المپیک با نام کشورهایی که در زندگی عادی کمتر با آن سر و کار دارند مواجه می‌شوند. به همین علت است که برای هر کشوری میزان ورزشکاران المپیکی‌اش مهم است.

مجیدی به حضور ایران در المپیک پکن و تاثیر آن در روابط کشورمان با چین اشاره کرد و گفت: با توجه به تحریم دیپلماتیک المپیک پکن از سوی برخی از کشورهای غربی، حضور کاروان ایران با مدیران بلندپایه‌اش در این مسابقات می‌تواند روابط ایران و چین را بهبود بخشد.

او با تاکید بر اینکه سیاست را نباید وارد ورزش کرد.گفت: البته در هفته های گذشته مشخص شده که گزاره «ورزش از سیاست جداست» شعاری بیش نبوده و کشورهای غربی هروقت بتوانند از ابزار ورزش استفاده سیاسی می‌کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.