شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15976
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400 - 13:03 | 480 بازدید | ارسال توسط :

ارز ترجیحی در سال آینده حفظ خواهد شد

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱اعلام کرد: ارز ترجیحی در سال آینده حفظ خواهد شد. حمیدرضا حاجی‌بابایی ادامه داد: از طرف دیگر، کمیسیون تلفیق بودجه برای حمایت از کشاورزان کشور، مبلغ خرید تضمینی گندم را به ۹ هزار و پانصد تومان افزایش داد. همچنین ۷۱ هزار میلیارد تومان نیز برای گندم به صورت جداگانه در نظر […]

ارز ترجیحی در سال آینده حفظ خواهد شد

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱اعلام کرد: ارز ترجیحی در سال آینده حفظ خواهد شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی ادامه داد: از طرف دیگر، کمیسیون تلفیق بودجه برای حمایت از کشاورزان کشور، مبلغ خرید تضمینی گندم را به ۹ هزار و پانصد تومان افزایش داد. همچنین ۷۱ هزار میلیارد تومان نیز برای گندم به صورت جداگانه در نظر گرفته شد تا دولت واردات گندم را به صفر برساند و نیازی به ارز برای واردات گندم نداشته باشد.

وی تأکید کرد: این اقدام باعث می‌شود وضعیت کشاورزان کشورمان رونق پیدا کند، کشت گندم افزایش یابد، میزان اشتغال در کشاورزی رشد پیدا می‌کند و قاچاق گندم هم کاهش یابد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: اولویت ما در بررسی بودجه معیشت مردم بود و حتما این رویکرد در زمان بررسی بودجه در صحن مجلس هم لحاظ می‌شود.

حاجی‌بابایی درباره مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی، اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق بودجه با توجه به وضعیت موجود جامعه و معیشت مردم، ارز ترجیحی را حفظ کردیم.

وی بیان کرد: دولت ۱۷۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کرده بود که ما در کمیسیون تلفیق بودجه این رقم را به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، تصریح کرد: دولت را مکلف کردیم این اعتبار را در قالب یارانه و کالابرگ به مردم ارائه دهد. بر این اساس، سال آینده یارانه نهاده‌های دامی، دارو و گندم بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بودجه این اقدام را با این هدف انجام داد که وضعیت معیشتی مردم دچار مشکل نشود و دولت از طریق یارانه‌ها از مردم حمایت معیشتی کند. اولویت ما در بررسی بودجه معیشت مردم بود و حتماً این رویکرد در زمان بررسی بودجه در صحن مجلس هم لحاظ می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.