شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23542
  پرینتخانه » کاریکاتور تاریخ انتشار : 01 آذر 1401 - 20:52 | 177 بازدید | ارسال توسط :

آمریکا با هژمونی سایبری، «نظم» و «آزادی» را به تمسخر گرفته است

«کریستوفر رای»، رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) بار دیگر چین را به ایجاد تهدید اطلاعاتی ضد ایالات متحده متهم کرد. او اخیراً در جلسه کمیته امنیت داخلی مجلسنمایندگان آمریکا تحت عنوان استماع سالانه «تهدیدات جهانی» مدعی شد میزان اطلاعاتی که چین از آمریکا به سرقت برده در مجموع بسیار بیشتر از اطلاعاتی است که از دیگر کشورها به دست آورده است.

آمریکا با هژمونی سایبری، «نظم» و «آزادی» را به تمسخر گرفته است

این اولین بار نیست که کریستوفر رای این ادعا را مطرح می‌کند. او اظهارات مشابهی را در یک برنامهتلویزیونی معروف در ماه می و در سخنرانی درکتابخانه ریگان در ماه فوریه بیان کرده بود.

اما مضحک این است که مدیر اف بی آی در حالی به چین اتهام می‌زند که آمریکا به تازگی یک حمله سایبری گسترده علیه دانشگاه «پلی تکنیک شمال غرب چین» که از ظرفیت پژوهشی علمی و فناوری بالایی برخوردار است،‌ انجام داده و حجم زیادی از اطلاعات با ارزش را به سرقت برده است.

چین هم گزارش بسیار مفصلی در این باره ارائه وجزئیات این حمله سایبری را فاش کرده است.

در واقع، در سال‌های اخیر، آژانس امنیت ملیایالات متحده ده‌ها هزار حمله سایبری مخرب علیهچین انجام داده و ده‌ها هزار دستگاه ترمینال شبکهرا تحت کنترل قرار داده و بیش از ۱۴۰ گیگابایتداده با ارزش را به سرقت برده است.

آمریکا از یک سو از مزایای ناشی از هژمونیسایبری خود لذت می‌برد اما از سوی دیگر وانمودمی‌کند که قربانی حملات سایبری دیگر کشورهاست.

مضحک‌تر این است که خود شهروندان آمریکاییهم قربانی این هژمونی سایبری هستند، زیرا FBIدائما آنها را شنود می‌کند. اف بی آی فقط در سال۲۰۲۱، بیش از ۳٫۴ میلیون استراق سمع تماس‌هایتلفنی، ایمیلی و پیامکی علیه شهروندان آمریکاییانجام داده است. سازمانی به نام «اتحادیه آزادیمدنی آمریکا» در این باره هشدار داد: «کنگره بایداطمینان دهد که نسل بعدی آمریکایی‌ها آزادانهصحبت کنند و از نظارت اطلاعاتی ترس نداشته باشند.»

باید گفت این اقدامات آمریکا یعنی هژمونی سایبری یا استفاده تسلیحاتی از فضای مجازی، تمسخر بی رحمانه به اصطلاح «نظم» و «آزادی»محسوب می‌شود که ایالات متحده اغلب به آنها می‌بالد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.