شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 14017
  پرینتخانه » فرهنگی تاریخ انتشار : 31 شهریور 1400 - 1:08 | 573 بازدید | ارسال توسط :

آئین رونمایی از کتاب آرمان صلح برگزار شد

مشاور رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در آیین رونمایی از کتاب آرمان صلح در موسسه فرهنگی اکو، صلح در منطقه آسیا و خاورمیانه را داری سابقه ای دیرینه دانست. به گزارش چراغ امید، سید احمد محیط طباطبائی اظهار کرد: در سایه تمدن چندین هزار ساله، خاورمیانه و آسیای میانه مردان و زنان این منطقه به […]

آئین رونمایی از کتاب آرمان صلح برگزار شد

مشاور رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در آیین رونمایی از کتاب آرمان صلح در موسسه فرهنگی اکو، صلح در منطقه آسیا و خاورمیانه را داری سابقه ای دیرینه دانست.

به گزارش چراغ امید، سید احمد محیط طباطبائی اظهار کرد: در سایه تمدن چندین هزار ساله، خاورمیانه و آسیای میانه مردان و زنان این منطقه به خصوص هنرمندان از دیرباز به دنبال ایجاد ارتباط با ملل مختلف بوده اند.

رئیس ایکوم ایران اضافه کرد: هنر در سایه صلح است که از منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و ایران باستان شکل گرفته است.

او در ادامه با اشاره به اینکه هنر ما کاربردی است، عنوان کرد: برای آنکه یک فرهنگ و تمدن را بتوان حفظ کرد، آن جامعه محکوم به خلق آثار هنری است و به همین علت است که هنر در حوزه میراث فرهنگی بخش تفکیک ناپذیر از جامعه و آرمان صلح خواهد بود.

مشاور رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی بیان کرد: از دیرباز بخشی از فرهنگ و تمدن ما برای ایجاد ارتباط با ملل مختلف بوده است و برای حفظ و بسط اینگونه آثار همگان باید بکوشند، چنانچه ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی در ایران و آذربایجان را می توان از سعی و تلاش برای حفظ آن شمرد.

رئیس ایکوم ایران در پایان خاطرنشان کرد: زنان و مردان هنرمند در سایه صلح پایدار است که می توانند به خلق آثار و اندیشه های خود روی بیاورند و اکو فرصت مغتنمی است برای بسط و ایجاد ارتباط بیشتر تا بتوانیم آثار هنرمندان خود را در سایه آرمان صلح به کشورهای هم زبان و هم ریشه خود و دنیا بشناسانیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.