شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25546
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 19:17 | 53 بازدید | ارسال توسط :

۳.۴ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در انتظار حمایت از دانش‌بینان‌های حوزه خوراک دام

در همایش سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری به حمایت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وی سی دانشمند از طرح‌های دانش بنیان حوزه خوراک دام و کاهش ۱.۵ درصدی کشتار دام سبک در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ اشاره شد. از آنجایی که تأمین نهادههای دامی و تکمیل زنجیره غذایی دام طیور و آبزیان در سالهای […]

۳.۴ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در انتظار حمایت از دانش‌بینان‌های حوزه خوراک دام

در همایش سلسله رویدادهای پل سرمایه‌گذاری به حمایت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال وی سی دانشمند از طرح‌های دانش بنیان حوزه خوراک دام و کاهش ۱.۵ درصدی کشتار دام سبک در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ اشاره شد.

با توجه به توضیحات بالا و اهمیت این موضوع برگزاری رویداد‌های سرمایه‌گذاری و نمایشگاه معرفی دستاوردهای دانش‌ پایه این حوزه به نقش آفرینان این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا وی سی دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به ارائه خدمات در حوزه رفع نیازها و چالش‌های فناورانه شرکت‌های تابعه بنیاد و حل نیازهای راهبردی ملی پرداخت.
طبق داده‌های مطرح شده در این نشست از مجموع ۲۴ میلیون تن نیاز نهاده دامی کشور در سال ۱۴۰۰، ۷۵ درصد به واردات و ۲۵ درصد به تولید اختصاص داشته است و در سال ۱۴۰۰، ۹.۶ میلیون تن حجم واردات ذرت بوده که ارزش دلاری آن برابر با ۳.۴ میلیارد دلار بوده است. همچنین ۲.۳ میلیون تن سویا به ارزش دلاری ۱.۲ میلیارد دلار وارد شده است. همچنین ۳.۳ میلیون تن جو نیز به ارزش دلاری ۱.۶ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ وارد شده است.

در این همایش که بیش از ۲۵ شرکت و موسسه دانش‌بنیان حضور داشتند محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دام و طیور بیان کرد:  ما به دولت اعلام کردیم که ظرفیت ها و قابلیت ها در این حوزه را اعلام کند و شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی دانشگاهی  و آموزش عالی مثل دانشگاه و دانشکده های کشاورزی سازمان ها و نهادها که در این حوزه ظرفیت دارند وارد کار شوند و در قالب شرکت های دانش بنیان  با ارائه طرححا و برنامه های خود مسیر را به گونه ای طی کنند که مشکلات در این حوزه برطرف و هموار شود.

لازم به ذکر است این همایش در ۳۱ اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در محورهای «فناوری‌های نوین در تولید خوراک دام»، «افزایش بهره‌وری و کاهش ضریب تبدیل»، «استفاده از گیاهان مقاوم به شوری آب و خاک»، «استفاده از خوراک‌های نامتعارف و پسماند»، «افزودنی‌های مجاز خوراک دام و طیور»، «استفاده از بیوتکنولوژی در تهیه خوراک دام»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.