شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25538
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 17:33 | 59 بازدید | ارسال توسط :

پیگیری چین برای توسعه پایدار بلندمدت در کانون توجه

محققان برتر و رهبران تجاری از سراسر جهان در جریان یک مجمع مالی جهانی که به تازگی در پکن به پایان رسیده است، درباره توسعه پایدار بلندمدت برای چین و سایر نقاط جهان بحث کردند. انجمن مالی جهانی چین‌هوا۲۰۲۳ که در آخر هفته برگزار شد موضوعاتی از تحول سبز و دیجیتالی شدن تا رشد جهانی […]

پیگیری چین برای توسعه پایدار بلندمدت در کانون توجه

محققان برتر و رهبران تجاری از سراسر جهان در جریان یک مجمع مالی جهانی که به تازگی در پکن به پایان رسیده است، درباره توسعه پایدار بلندمدت برای چین و سایر نقاط جهان بحث کردند.

انجمن مالی جهانی چین‌هوا۲۰۲۳ که در آخر هفته برگزار شد موضوعاتی از تحول سبز و دیجیتالی شدن تا رشد جهانی را پوشش داد.

گیورگی ماتولسی، رئیس بانک مرکزی مجارستان در این مجمع دو روزه گفت که چین برای یافتن راه حل هایی برای توسعه پایدار طولانی مدت بسیار خوب عمل کرده است.

وی افزود: چین اکنون کارخانه جهان است، اما فراتر از آن مرکز انرژی پاک، صنعت پایدار و محصولات صنعتی و همچنین اقتصاد چرخشی است.

به گفته ماتولسی، مرکز اقتصاد و مالی جهان از غرب به اوراسیا، به ویژه به چین منتقل شده است.

آمار رسمی نشان می دهد که ظرفیت انرژی پاک نصب شده چین با افزایش ۱۲٫۲ درصدی ظرفیت انرژی بادی در سال به ۳۸۰ میلیون کیلووات و ظرفیت انرژی خورشیدی با افزایش ۳۶٫۶ درصدی به ۴۴۰ میلیون کیلووات تا پایان آوریل افزایش یافته است.

این کشور همچنین سرمایه گذاری خود را در انرژی های تجدیدپذیر افزایش داده است. در دوره ژانویه تا آوریل، کل سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ برق چین در انرژی خورشیدی ۱۵۶٫۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۷۴٫۳ میلیارد یوان (حدود ۱۰٫۵۷ میلیارد دلار آمریکا) رسید.

اریک برگلف، اقتصاددان ارشد بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا، در این مجمع گفت که چین در کاهش قیمت انرژی های تجدیدپذیر و در توسعه فناوری های جدید و بهتر باتری موفق بوده است.

شرکت کنندگان در این مجمع خاطرنشان کردند که چین با سوار شدن بر موج دیجیتالی شدن و هوشمند، به دنبال توسعه پایدار بلندمدت است.

بر اساس گزارش بانک خلق چین، با سناریوهای کاربردی، ارزش تراکنش و مقدار یوان دیجیتال به طور پیوسته در حال افزایش است، و همچنین بر اساس گزارش این بانک، میزان یوان دیجیتال در گردش به ۱۳٫۶۱ میلیارد یوان تا پایان سال ۲۰۲۲ رسید.

جانگ شیانگ‌چن، معاون مدیر کل سازمان تجارت جهانی، گفت: تجارت بین‌المللی در آینده دیجیتالی خواهد شد. او افزود که روند دیجیتالی شدن در حال تغییر روش سنتی تجارت کالاها و خدمات و ایجاد بسیاری از محصولات جدید و روش‌های جدید تجارت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.