شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 July , 2024
امروز : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19070
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 06 تیر 1401 - 13:51 | 115 بازدید | ارسال توسط :

نوآوری باعث تحرک شرکت‌های چند ملیتی در چین می‌شود

در زمانی نه چندان دور، شرکت‌های چندملیتی باید برای رسیدن به موفقیت در چین از یک فرمول ساده و آزمایش‌شده استفاده می‌کردند؛ آنها باید محصولات پرفروش را می‌آورند، محبوبتشان را افزایش میدادند، سود کسب می‌کردند، کارخانه‌های محلی می‌ساختند، آنها را گسترش یا ارتقا می‌دادند، سبد محصولات، برخی از خدمات ارزش افزوده را به کار می‌بردند، و شاید حتی مدیران عامل محلی استخدام می‌کردند تا به مشتریان بیشتری در شهرهای پایین‌تر دسترسی پیدا کنند.

نوآوری باعث تحرک شرکت‌های چند ملیتی در چین می‌شود
به گفته کارشناسان، شرکت‌های چندملیتی اکنون متوجه شده‌اند که این فرمول دیگر کافی نیست. بنابراین، آنها از تولیدکنندگان معتبر گرفته تا غول‌های انرژی مشهور، استراتژی‌های چین خود را با اشتیاق جدید تغییر می‌دهند.

به عنوان مثال، تا پایان ماه مه، ۸۴۸ شرکت چند ملیتی مقر منطقه ای خود را در شانگهای راه اندازی کردند. کمیسیون بازرگانی شهرداری شانگهای گفت، علیرغم قرنطینه‌های اخیر بخاطر شیوع کووید، این کلان شهر همچنان محل پر افتخار ۵۱۲ مرکز تحقیق و توسعه با بودجه خارجی است.

به گفته کارشناسان، دلایل زیادی برای تمرکز شرکت‌های چند ملیتی بر چین وجود دارد. به عنوان مثال، چین دومین اقتصاد بزرگ جهان است (تولید ناخالص داخلی آن ۱۷٫۷ تریلیون دلار با میانگین نرخ ارز سالانه در سال ۲۰۲۱ است). دیگر اینکه، از نظر گستردگی جغرافیایی و جمعیت بسیار وسیع است.

به همه اینها عواملی مانند افزایش درآمدهای یکبار مصرف که باعث ارتقای مصرف می شود، بخش های جمعیتی عظیم مصرف کنندگان، چشم انداز رشد آینده، انعطاف پذیری اقتصادی در بحبوحه همه گیری کووید-۱۹ و توافقات تجاری چندجانبه، منطقه‌ای و دوجانبه که باعث تغییر بازی  می‌شوند را نیز اضافه کنید تا فهمیدن دلیل آن آسان شود. کارشناسان می‌گویند که شرکت‌های چندملیتی به شدت در حال توسعه استراتژی‌های خاص چین هستند.

علیرغم فشار نزولی ناشی از کووید و اختلال در زنجیره‌های صنعتی و تامین، چین تلاش کرده است تا از پویایی درخشان موجود در بازار خود حداکثر استفاده را ببرد.

به عنوان مثال، علاوه بر اصلاحات و گشایش‌های اعمال شده در سطوح بالاتر، موارد دیگری مثل مشاوره‌های فعالانه با رهبران کسب و کارها، تمرکز بر فناوری پیشرفته، نوآوری و دیجیتالی شدن؛ تلاش برای اصلاح سازمان تجارت جهانی برای یک سیستم تجاری چندجانبه عادلانه و منصفانه؛ و مجموعه ای از تغییرات مالی و پولی دیگر گاه به گاه در حال انجام است که همگی بر بهره‌مندی شرکت‌های چندملیتی از شرایط بازی برابر در چین تمرکز دارند.

دنیس دیپوکس، مدیر عامل  شرکت رولند برجر که یک شرکت مشاوره جهانی است، گفت که چین به عنوان یک بازار جذاب، یک خوشه صنعتی برتر و یک مرکز نوآوری کارآمد برای اکثر شرکت‌های چند ملیتی باقی خواهد ماند.

علاوه بر این، بازار چین به طور فزاینده‌ای ویژگی‌های متمایزی را به ویژه در الگوهای مصرف، فناوری و تکامل فرمت‌های تجاری نشان داده است.

دیپوکس گفت که در مقابل، شرکت‌های چندملیتی در چین روی بومی‌سازی، تعامل با سهامداران مختلف، افزایش سرمایه‌گذاری و مدل‌های کسب‌وکار نوظهور شرط‌بندی بزرگی می‌کنند.

ناتان استونر، معاون ارائه‌دهنده راه‌حل‌های برق مستقر در ایالات متحده، کامینز، و رئیس شرکت کامینز چین، گفت که حضور کامینز در چین برای رشد این شرکت در سطح جهانی بسیار مهم است. چین همچنان بزرگترین بازار نهایی از نظر حجم در بسیاری از بازارهای کاربردی خود و یکی از سریع ترین بازارهای در حال توسعه برای انرژی‌های نوین مانند هیدروژن است.

کامینز در حال ساخت دفتر مرکزی خود برای تجارت برق نوین در شانگهای چین است. کامینز پس از تکمیل ساخت این دفتر مرکزی، یک مرکز فنی هیدروژن و عملیات مونتاژ پیل سوختی را در تاسیسات خود جای خواهد داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.