شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 25541
  پرینتخانه » اجتماعی, خبر ویژه تاریخ انتشار : 03 خرداد 1402 - 17:39 | 96 بازدید | ارسال توسط :
با حضور جمعی از شهرداران مناطق برگزار شد؛

نشست هم اندیشی دستیابی و تعمیق رویکرد نوین هوش سبز در نظام مدیریت شهری

نشست هم اندیشی دستیابی و تعمیق رویکرد نوین هوش سبز در نظام مدیریت شهری، با حضور شهرداران مناطق،٣،٧،١٢،١۶،١٩ و ٢٢، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار و معاون سازمان بازرسی در معاونت خدمات شهری و محیط زیست و جمعی از مدیران این حوزه برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و […]

نشست هم اندیشی دستیابی و تعمیق رویکرد نوین هوش سبز در نظام مدیریت شهری

نشست هم اندیشی دستیابی و تعمیق رویکرد نوین هوش سبز در نظام مدیریت شهری، با حضور شهرداران مناطق،٣،٧،١٢،١۶،١٩ و ٢٢، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار و معاون سازمان بازرسی در معاونت خدمات شهری و محیط زیست و جمعی از مدیران این حوزه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «حلیا سادات حسینی » در نشست هم اندیشی دستیابی و تعمیق رویکرد نوین هوش سبز در نظام مدیریت شهری که صبح روز گذشته ٢ اردیبهشت ماه برگزار شد، بر ضرورت تغییر رویکرد به چالش های محیط زیستی شهر تهران تاکید کرد و گفت: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تمرکز خود را از معلول بر علت آلودگی و چالش های محیط زیستی که همانا مصرف منابع بوده قرار داده است.

وی با بیان اینکه مصرف بهینه منابع در جهان به عنوان راهکاری واقع بینانه که هم امکان رشد و توسعه را مقدور می سازد و هم چالش های محیط زیستی را کاهش می دهد مورد توجه است اظهار داشت: مزیت رویکرد نوین هوش سبز در نظام مدیریت شهری ضمن کاهش آلودگی های محیط زیستی، کاهش هزینه های شهری و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات شهری را در پی خواهد داشت.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران شناسایی و تربیت سفیران سبز واحدهای ذیربط، تربیت کارشناسان هوش سبز، انتخاب پایلوت منطقه ، تشکیل دبیرخانه جایزه هوش سبز مبتنی بر کاهش هزینه ها و مصرف بهینه منابع را به عنوان پیشنهادات توسعه رویکرد هوش سبز در گام نخست مطرح کرد.

در ادامه این نشست «تورج فرهادی» شهردار منطقه ١٩ محیط زیست را سرمایه اصلی هر انسان دانست و گفت: اجرای این رویکرد در شهرداری تهران نیازمند یک زیر ساخت اجرایی است. ضمن انکه تبیین سیاست ها مهمتر از اجراست.
وی به نقش موثر آموزش شهروندی در موضوعات محیط زیستی شهر تهران اشاره کرد و گفت: باید درک و دیدگاه درستی از موضوعات محیط زیست و چالش های پیش رو به شهروندان و حتی کارکنان در مجموعه مدیریت شهری ارایه شود.

همچنین « امیر یزدی» شهردار منطقه ١٢ نیز اظهار داشت: برای اجرای این رویکرد نیازمند راهکارهای اجرایی برای مدیریت منابع بر مبنای مشخصه های مناطق شهرمان هستیم.
وی تصریح کرد: باید توسعه و گسترش رفاه شهری را در برنامه ریزی مبتنی بر کاهش چالش های محیط زیستی و مصرف بهینه منابع مد نظر قرار داد.

در ادامه «نصرالله آبادیان»  شهردار منطقه ٧ به نقش آموزش به عنوان رکن اصلی این رویکرد اشاره کرد و گفت: میتوان در قالب تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش شهرداری تهران زمینه آموزش کارکنان را فراهم کرد.

همچنین «حمید جوانی»  شهردار منطقه ٣ تغییر رویکرد در سطح دولت را مورد تاکید قرار داد و گفت: معتقدم باید به این مقوله عملیاتی تر پرداخت چرا که تنها شهرداری ها بصورت مستقیم تاثیرگذار در مصرف منابع نیستند بلکه باید در سطح دولت نیز به آن پرداخته شود.
وی بر نظارت و کنترل عملکرد بخش خصوصی و پیمانکاران تاکید و اظهار داشت: باید آموزش پیمانکاران نیز در این رویکرد مورد توجه قرار گیرد.

« حمیدرضا حاجوی »شهردار منطقه ٢٢ ضمن اشاره به مدیریت مصرف انرژی، مدیریت منابع انرژی به خصوص موضوعات پساب و بهره گیری از آب های خاکستری را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری ٢٢ آمادگی هر گونه همکاری را در زمینه انتخاب منطقه پایلوت در این زمینه دارد.

«سید مرتضی روحانی» شهردار منطقه ١۶ هم در پایان توانمندسازی مدیران و کارشناسان نظام شهری با رویکرد همگرایی اقتصاد و محیط زیست را مورد تاکید قرار داد.

#رویکرد_نوین
#هوش_سبز
#مدیریت_بهینه_منابع
#روابط_عمومى
#اداره_کل_محیط_زیست_توسعه_پایدار
با ما همراه باشید👇

‏https://doe.tehran.ir/

‏https://ble.ir/doetehran

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.